• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 تیر 1402
کد مطلب : 196237
+
-

نقل قول/کاهش آمار کودک‌آزاری


مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی‌قانونی استان تهران:
در سال گذشته، ۴۶۸مورد کودک‌آزاری توسط مراجع قضایی به پزشکی‌قانونی ارجاع داده شد و مورد بررسی قرار گرفت. این آمار نسبت به سال۱۴۰۰ با بررسی ۵۰۴مورد پرونده، کاهش ۷.۱درصدی داشته است. کودک‌آزاری یکی از مواردی است که در پزشکی‌قانونی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و لازمه بررسی آن نیز ارجاع از طریق مراکز قضایی و انتظامی است.

افزایش 40درصدی اشتغال مددجویان

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی:
تسهیلات اشتغال مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی 40درصد افزایش یافته است. با توجه به کمک‌های دولت و مجلس در حوزه حمایت اشتغال مددجویان، امسال تا پایان سال ۱۰۰هزار خانوار که با کمک اشتغال کمیته امداد به توانمندی اقتصادی رسیده‌اند از پوشش این کمیته خارج خواهند شد. امسال همچنین ۱۰۰هزار جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اهدا خواهد شد. کمیته امداد امام‌خمینی با کمک خیرین سال گذشته ۸۳هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا کرد.

ثبت مالکیت 253هزار هکتار از موقوفات

حسن بابایی،  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
مالکیت ۲۵۳هزار هکتار از موقوفات در سال گذشته به ثبت رسید. مدیران ثبتی و اوقاف کشور باید در جهت حفظ حقوق واقفین و جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان با همدیگر همکاری و هم‌افزایی لازم را داشته باشند و شرایطی را فراهم آورند که تمام اراضی و املاک موقوفه تا پایان سال حدنگاری و سنددار شده باشند و هیچ عرصه و ملک وقفی بدون سند باقی نماند.

قیمت موادمخدر در مرزها؛ ۱۰برابر

اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر:
قیمت موادمخدر در مرزهای خروجی ایران ۱۰برابر قیمت مواد در افغانستان است و این نشان از عملکرد مقابله‌ای مؤثر ایران و ناامن بودن ایران برای قاچاقچیان مواد‌مخدر است. بیش از ۸۰درصد تریاک جهان را افغانستان تأمین می‌کند و رتبه اول تولید شیشه و رتبه دوم تولید کانابیس را در جهان دارد؛ حتی اگر سراسر مرز مشترک کشورمان با افغانستان را هم دیوار بکشیم، گریزی نداریم که پیشگیری از اعتیاد را در اولویت قرار دهیم.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید