• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196151
+
-

نقل قول/۳درصد معتادان متجاهرند


محمدرضا پویافر، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
در کشور ما برنامه‌های کاهش اعتیاد متعادل نیست و بخش مهمی از جامعه سوء مصرف اعتیاد دارند، ولی تمرکز بخش زیادی از برنامه‌ها، سازمان‌ها و ادارات معطوف به معتادان متجاهر است. درحالی‌که تنها ۳درصد جمعیت معتادان کشور متجاهر هستند و به ۹۷درصد جمعیت معتاد دیگر توجهی نمی‌شود. ‌از مجموع 7200مرکز درمان اعتیاد در کشور هم کمتر از ۳۰۰مرکز دولتی‌اند و تعداد عمده‌ای از مراکز به‌عنوان یکی از ۸دسته مراکز اعتیاد به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

راه‌اندازی ۴باشگاه آموزشی در «شاد»

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه:
در حال راه‌اندازی تعدادی باشگاه آموزشی در پلتفرم شاد هستیم. به‌مناسبت عید سعید قربان ۴باشگاه شامل «باشگاه آموزش خوشنویسی با قلم و دوات»، «باشگاه خوانش متون ادبی»، «باشگاه هنر نویسندگی» و «باشگاه کتابخوانی» راه‌اندازی شده است. همچنین فیلم‌های آموزشی حدود ۱۵نرم‌افزار در حوزه گرافیک (فتوشاپ، ایلستریتور و...) هم در این پلتفرم وجود دارد و برای هر نرم‌افزار از ۳۳ فیلم تا ۷۰ فیلم پیش‌بینی شده است.

رشد بهاری ۳درصدی اهدای خون

بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران:
در بهار امسال، ۵۹۳هزارو۸۶۲واحد خون اهدا شد که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳درصد افزایش داشت. در این مدت لرستان با بیش از ۴۴درصد، گلستان با بیش از ۱۷درصد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را داشتند. در تهران هم ۹۸هزارو۵۵۸ واحد خون از داوطلبان دریافت شد. همچنین شاخص اهدای خون مستمر ۵۴درصد بود که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش داشت.

پایان بی‌سوادی تا پایان دولت رئیسی

علیرضا عبدی،رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:
هدف اصلی ما در نهضت سوادآموزی این است که در کمترین زمان ممکن و تا پایان دولت سیزدهم، بی‌سوادی پایه تمام شود و به سمت تعریف جدیدی از سواد و سوادهای مهارتی پیش برویم. همچنین یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌شود به تلفیق سواد و مهارت کمک کند، مراکز تربیتی و رشد محلی هستند که باید با باز طراحی جدید، این مراکز محلی را توسعه دهیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید