• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 10 تیر 1402
کد مطلب : 196056
+
-

آردا، توران نباش!

بارسا رسما پروسه جذب دومین ترکیه‌ای تاریخش را کلید زده است

آردا، توران نباش!

 این روزها همه از «آردا گولر» حرف می‌زنند. فوتبالیست جوانی که در لیگ ترکیه حضور دارد و به‌نظر می‌رسد یکی از چهره‌های آینده‌دار دنیای فوتبال خواهد بود. باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرده که به‌دنبال جذب این بازیکن است و حتی توانسته رضایت لالیگا را برای گنجاندن رقم احتمالی خرید او در بین مبالغ سال آینده به‌دست بیاورد. سفر دکو به ترکیه، همه‌‌چیز را از همیشه نزدیک‌تر کرده است. طرفداران فوتبال در ترکیه نیز به‌شدت از احتمال چنین انتقالی هیجان‌زده هستند.
 
   این یک قرارداد «تجاری» نیست!
آردا توران، نخستین خرید ترک تاریخ باشگاه بارسلونا بود. او دوران خوبی در اتلتیکومادرید داشت اما وقتی به بارسا ملحق شد، فوتبالش دیگر به پایان رسیده بود. حالا از توران به‌عنوان یکی از بدترین خریدهای یک دهه اخیر بارسا نام برده می‌شود. آن روزها مدیران بارسا به این متهم شدند که توران را به‌خاطر قرارداد تجاری با خطوط هوایی ترکیه جذب کرده‌اند. رابطه باشگاه با این خطوط هوایی حالا دیگر کمرنگ شده و به‌نظر می‌رسد دلیل فشار برای خرید آردا گولر، فقط استعداد فوتبالی این بازیکن باشد.

   دکو وارد می‌شود
وقتی متئو آله‌مانی از مدیریت ورزشی بارسا استعفا داد، دکو به جای او به بارسا پیوست و وقتی آله‌مانی استعفایش را پس گرفت، دکو دیگر جایی نرفت. حالا هافبک پرتغالی سابق بارسا، رسما مسئول جذب آردا گولر شده و حتی برای نهایی کردن این انتقال، به استانبول سفر کرده است. خوان لاپورتا نیز تأیید کرده که تلاش رسمی بارسا برای جذب این بازیکن، شروع شده و سرنوشت این پیشنهاد ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد.
 
   پاسخ منفی به رئال
ماجرای آردا گولر برای خیلی‌ها، یادآور داستان نیمار است. بازیکنی که از رئال و بارسا پیشنهاد داشت و در نهایت به مادریدی‌ها جواب منفی داد. حالا گولر نیز به رئال پاسخ منفی داده چرا که مادریدی‌ها قصد داشتند او را به‌صورت قرضی به تیم دیگری بفرستند. گولر اما به‌دنبال بازی کردن است و می‌خواهد از همین حالا عضو تیم اصلی باشگاه جدیدش باشد. ظاهرا بارسلونایی‌ها این قول را به او داده‌اند که گولر درصورت پیوستن به این باشگاه، عضوی از تیم اصلی خواهد بود.
 
   یک نابغه کوچک
آردا گولر متولد سال 2005است و فقط 18‌سال دارد. او در عضویت باشگاه فنرباغچه است و این فصل توانسته 6‌گل برای تیمش به ثمر برساند. گولر این اواخر به تیم ملی ترکیه نیز دعوت شده و با زدن یک گل فوق‌العاده تماشایی به ولز از پشت محوطه جریمه، توجه همه را جلب کرده است. گولر در حقیقت یک هافبک هجومی با توانایی بازی در پست وینگر است و به‌نظر می‌رسد بارسلونایی‌ها او را برای حضور در پست وینگر راست می‌خواهند. جالب است بدانید که چیز زیادی از قرارداد این بازیکن با فنرباغچه نیز باقی نمانده و به همین‌خاطر باشگاه ترکیه‌ای قصد دارد با پیشنهاد فروش او موافقت کند. به‌نظر می‌رسد که او در حال حاضر، خبرسازترین چهره فوتبال ترکیه باشد، نابغه‌ای که در ابتدای مسیر ساخته شدن قرار گرفته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید