• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 10 تیر 1402
کد مطلب : 196055
+
-

پیرلوی جدید، مشکی می‌پوشد؟

ستاره میلان فاصله‌ای تا انتقال به لیگ برتر ندارد

پیرلوی جدید، مشکی می‌پوشد؟

یک‌سال‌ونیم بعد از ورود مالکان جدید، نیوکاسل که در نبرد برای سقوط نکردن از لیگ برتر قرار داشت، حالا جلوتر از تاتنهام، چلسی و لیورپول سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورده است. این باشگاه البته هنوز برای جذب بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال آماده به‌نظر نمی‌رسد اما رسیدن به اروپا و شرایط مالی مطلوب، آنها را در آستانه رقم زدن چند خرید جذاب قرار داده است. به‌نظر می‌رسد ساندرو تونالی، یکی از این خریدها خواهد بود.
 
   پس‌انداز 50میلیونی!
پس از قطعی شدن صعود نیوکاسل به لیگ قهرمانان اروپا، ادی هاو از مالکان باشگاه خواست برای خرید دکلان رایس از وستهم اقدام کنند. با این حال رقم درخواستی وستهم برای این بازیکن آنقدر زیاد بود که نیوکاسل تصمیم گرفت از خرید او منصرف شود. گزینه دوم آنها در بازار، ساندرو تونالی ایتالیایی بود. بازیکنی که با نصف قیمت رایس، در دسترس به‌نظر می‌رسید. بدون شک اگر او هم انگلیسی بود، حالا بیش از 100‌میلیون پوند برچسب قیمت خورده بود اما در ایتالیا، بازیکنان ارزان‌قیمت‌تر هستند و این می‌تواند علاوه بر یک خرید ایده‌آل، یک پس‌انداز منطقی نیز برای نیوکاسلی‌ها تلقی شود. نیوکاسل نتوانست دکلان رایس را به گران‌قیمت‌ترین ستاره انگلیسی تاریخ تبدیل کند اما درصورت پرداخت 55‌میلیون پوند برای تونالی، آنها ساندرو را به گران‌قیمت‌ترین ستاره ایتالیایی تاریخ تبدیل خواهند کرد.

   جدایی اشکبار از تیم محبوب
در مورد ساندرو، یک حقیقت واضح وجود دارد. او اصلا علاقه‌مند به جدایی از میلان نبوده است. تونالی از کودکی طرفدار روسونری بوده و به بزرگ‌ترین آرزویش برای بازی در این باشگاه و قهرمانی در سری‌آ با این تیم رسیده است. همین چند وقت قبل، این هافبک اعلام کرد که دوست دارد تا پایان دوران فوتبالش در میلان بماند اما همه‌‌چیز به سرعت تغییر کرد. باشگاه به‌خاطر مشکلات مالی، تصمیم به فروش این ستاره 23‌ساله گرفت و گفته می‌شود خود تونالی بعد از مطلع شدن از این ماجرا، اشک ریخت و لحظاتی را در بهت گذراند. به‌هرحال او خرید جذابی برای نیوکاسل خواهد بود. چرا که سبک بازی‌اش به‌کار فوتبال انگلیس می‌آید. خیلی‌ها این هافبک را با پیرلو مقایسه می‌کنند. فروش این استعداد جوان اما خشم هواداران میلان را به همراه داشته است. آنها که آشکارا از تصمیم باشگاه عصبانی هستند، امیدوارند درآمد حاصل از فروش این بازیکن، حداقل صرف خرید یک مهاجم طراز اول شود.
 
   زلاتان تأیید می‌کند
ستاره بازنشسته میلان، یکی از نفراتی است که از انتقال تونالی به نیوکاسل حمایت می‌کند. ایبرا در واکنش به این جابه‌جایی بزرگ گفته است: «ساندرو واقعا رشد کرده و با میلان بزرگ شده اما هنوز جای بیشتری برای رشد هم دارد. بدون شک او در انگلیس بزرگ‌تر خواهد شد. او آماده انجام هر کاری است و در انگلیس از فوتبال لذت خواهد برد.» پیوستن به لیگ برتر، یک چالش مهیج برای تونالی خواهد بود. شاید اگر او در منطقه امن فوتبالش در میلان باقی می‌ماند، ناچار به پیشرفت بیشتر نمی‌شد اما چالش جدید، این بازیکن را در وضعیت کاملا متفاوتی قرار خواهد داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید