• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 10 تیر 1402
کد مطلب : 195983
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/66GY9
+
-

تولید240تن آسفالت در هر ساعت

بهره‌برداری از کارخانه شماره یک آسفالت در شصتمین رویداد امید و افتخار

کارخانه شماره یک آسفالت سازمان مهندسی وعمران شهرداری تهران امروز(شنبه، دهم تیرماه) همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهرداری و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش همشهری، با راه‌اندازی این کارخانه که درغرب تهران و در محدوده گرمدره قرار دارد، بخش قابل توجهی از نیاز پایتخت به آسفالت با کیفیت برطرف می‌شود. نکته قابل توجه دیگر به بحث‌های زیست‌محیطی بر می‌گردد و برهمین اساس این کارخانه تولید آسفالت مطابق با‌آخرین استاندارد‌ها و فناوری روز احداث شده و کمترین میزان آلایندگی را دارد. گفتنی است پیش از این آخرین کارخانه تولید آسفالت شهر تهران سال1387 احداث شده بود و پس از حدود 15سال یک کارخانه جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

کارخانه‌ای به وسعت 2هزار مترمربع
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از راه‌اندازی کارخانه آسفالت پس از پشت سر گذاشتن تست‌های لازم ازجمله تست گرم، در شصتمین رویداد امید و افتخار خبر داد و گفت: «کارخانه شماره یک آسفالت شهرداری در زمینی به مساحت ۲هزار مترمربع ساخته شده است. در ابتدا آزمایش‌های ژئوتکنیک مورد نیاز و متعاقب آن زیرسازی و روسازی اراضی با بتن غلتکی انجام شد تا فونداسیون کارخانه (بتن مسلح) قابلیت اجرا داشته باشد و پس از اجرا، مراحل تست گرم را پشت سر گذاشته و عملکرد تولیدی آن بررسی و آزمایش شده است.»

نیاز سالانه شهر تهران به 1.5 میلیون تن آسفالت
عباس شعبانی با اعلام این موضوع که وسعت معابر شهر تهران ۱۱۰کیلومترمربع معادل ۱۵درصد از مساحت کل شهر تهران است، گفت: «چنانچه عمر مفید آسفالت را نزدیک به ۱۰سال درنظر بگیریم هرساله ۱۰درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱کیلومترمربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند.» شعبانی با اشاره به ضخامت 7سانتی‌متری هر مترمربع آسفالت، تصریح کرد: «با توجه به این حجم، مرمت معابر تهران سالانه به 1.5 میلیون تن آسفالت نیاز خواهد داشت.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید