• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 9 تیر 1402
کد مطلب : 195950
+
-

مشارکت چشم‌بادامی‌ها در نذر آب

مشارکت چشم‌بادامی‌ها در نذر آب

پویش ملی نذر آب جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران امسال به ایستگاه ششم رسید. این پویش از سال ۱۳۹۷ با هدف ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، شروع شد. برای اجرای این پویش مردم زیادی از اقشار مختلف تاکنون مشارکت داشته‌اند. اما در کنار همه اینها به تازگی خبری هم مبنی بر کمک ۷۰۰ هزار فرانک سوئیس دولت ژاپن بود.

  101روستا در نذر ششم
خشکسالی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر باعث شد تا نذر آب توسط هلال احمر اجرا شود و به‌گفته  محمد علی موذن‌تبار، رئیس جمعیت هلال احمر امسال طرح نذر آب ۶ به مناسبت صد‌و‌یکمین سال تاسیس این جمعیت در ۱۰۱ روستای کشور اجرا می‌شود که روستاهای محدوده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و... ازجمله آنهاست.

  700هزار فرانک کمک
نذر آب فقط تأمین آب آشامیدنی روستاهای کم‌برخوردار و خشک نیست، بلکه 3محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی را هم پوشش می‌دهد. در واقع تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تأسیسات آبی با هدف ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین‌سازی و قابل شرب‌کردن آب مناطق و لایروبی قنات‌ها و رودها ازجمله این پویش است. در این مسیر هم هر شهروندی با توجه به وسع و توانش می‌تواند کمک کند. حتی به‌گفته موذن‌تبار، کشور ژاپن هم برای حمایت از اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده تاجایی‌که 700هزار فرانک سوئیس را برای این همراهی درنظر گرفته است.

  استمدادهای بین‌المللی ادامه دارد
به‌گفته مسئولان هلال احمر، طرح نذر آب توسط صلیب‌سرخ هم به رسمیت شناخته شده است. به‌طوری‌که موذن‌تبار می‌گوید: «‌منتظر هستیم استمدادهای بین‌المللی به بودجه موجود اضافه شود. حتی طبق وعده دولت ژاپن درصورت موفق‌بودن طرح نذر آب ۶ و لحاظ‌شدن تقویت آموزش در این طرح، 4میلیون فرانک سوئیس هم تزریق خواهد کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید