• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 7 تیر 1402
کد مطلب : 195886
+
-

عبدی پله از نو ساخته شد!

هواداران قدیمی‌تر باشگاه پرسپولیس، حسین عبدی را خیلی خوب می‌شناسند؛ هافبکی که سال‌ها در این تیم به میدان رفت و در این باشگاه خوش درخشید. 13سال بازی برای تیم اصلی پرسپولیس، تجربه‌ای نیست که نادیده گرفته شود. برای پی‌بردن به جایگاه خاص او در این تیم، کافی است بدانیم که فقط 2بازیکن در همه تاریخ بیشتر از عبدی برای قرمزها به زمین مسابقه رفته‌اند. او یک فوتبالیست تک‌باشگاهی بود اما مسیر مربیگری‌اش درگیر فراز و نشیب‌های زیادی شد؛ هر‌چند که بعد از همه آن نوسان‌ها، حالا عبدی دوباره اوج گرفته است.
این روزها نام حسین عبدی را بیشتر از همه سال‌های اخیر می‌شنویم؛ چراکه او توانسته تیم ملی نوجوانان را به رقابت‌های جام‌جهانی برساند؛ اتفاقی که قبل از این فقط 4بار برای فوتبال زیر 17سال ایران رخ داده است. عبدی در انتخاب فهرست نهایی‌‌اش برای این تورنمنت، خوش‌سلیقگی زیادی به خرج داد و نفراتی را به تایلند برد که بسیار آماده به‌نظر می‌رسیدند. تیم او با شکست‌دادن کره‌جنوبی، صدرنشین دور گروهی شد و با بردن یمن در پنالتی‌ها، به جمع 4تیم برتر تورنمنت رسید. تصاحب سهمیه جام‌جهانی، نخستین موفقیت تیمی به شمار می‌رفت که هنوز می‌تواند برای رسیدن به سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تلاش کند. ایران پنجشنبه مسابقه نیمه‌نهایی را برگزار می‌کند تا شاید سهمی از دیدار فینال این تورنمنت نیز داشته باشد.
این انگار همان موفقیتی است که «عبدی پله» محبوب قرمزها سال‌ها انتظارش را می‌کشید. او در مربیگری، با نقطه دلخواهش فاصله زیادی داشت. تجربه دستیاری در پرسپولیس و تجربه کار‌کردن در رده‌های پایه در فوتبال انگلستان، همه خواسته‌های این مربی را برآورده نمی‌کرد. او برای مدتی، کارشناس تلویزیونی بود و برای مدتی هم به عرصه‌های مدیریتی رفت اما بالاخره جای خودش را در کنار زمین پیدا کرد. این انگار شروع دیرهنگام اما جذاب برای دوران مربیگری این چهره بود؛ مردی که حالا قرار است با پسران نوجوان و مستعدش، در رقابت‌های جام‌جهانی زیر 17سال در اندونزی نیز قدرت‌نمایی کند. اصلا بعید نیست که بعد از حضور در جام‌جهانی، پیشنهادهایی از لیگ برتر به این مربی برسد اما این احتمال هم وجود دارد که او با همین پسرها ادامه بدهد و خودش را به تیم ملی جوانان برساند. فوتبال ایران حالا صاحب یک مربی جذاب شده است؛ مردی که تازه در شروع تاریخ‌سازی با یک نسل جدید قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید