• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195713
+
-

100 هزار خدمت آنلاین قضایی در روز

قوه قضاییه با کدام سازوکارها روند تسهیل‌گری امور مردم در این قوه را آغاز کرده و این سامانه‌ها تا چه اندازه موفق عمل کرده‌اند؟

گزارش
100 هزار خدمت آنلاین قضایی در روز

گسترش فناوری‌های نوین و روزآمدسازی سند تحول قضایی دو موضوعی است که رهبر معظم انقلاب درحکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین‌محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا و ابلاغ برنامه توسعه هفتم برآن تأکید داشته‌اند. بر این اساس دستگاه قضایی هوشمندسازی فرایندها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات قضایی را در اولویت قرار داده است. محسنی‌اژه‌ای در نخستین جلسه شورای‌عالی قضایی پس از انتصابش به‌عنوان رئیس دستگاه قضا در 21تیر 1400، به رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ماموریت داد تا بررسی کند که چه دلایلی سبب استفاده نشدن از همه ظرفیت‌های موجود درحوزه فناوری‌های نوین در این قوه شده است و چگونه می‌توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد. همچنین رئیس قوه قضاییه از رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خواست که پیشنهادها و راهکارهای خود را برای حرکت مضاعف برای هوشمندسازی قوه قضاییه در دوره جدید مدیریت براساس اولویت‌های سند تحول قوه قضاییه ارائه دهد. اما این دستورات تا چه اندازه اجرا شده است؟ هر یک از بخش‌های قوه قضاییه تا چه اندازه در این مسیر موفق به تسهیل‌گری در امور مردم و مراجعان خود شده‌اند؟






 

این خبر را به اشتراک بگذارید