• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 5 تیر 1402
کد مطلب : 195643
+
-

امتیاز جبرانی

تیم ملی والیبال به شرطی به آمریکا می‌رود که امتیازات باخت‌های احتمالی تیم در هفته سوم لیگ ملت‌ها برای ایران لحاظ نشود

امتیاز جبرانی

 سفارت آمریکا برای امین اسماعیل‌نژاد، آرمان صالحی و محمدطاهر وادی ویزا صادر نکرده است. فدراسیون ایران پیش از این گفته بود که اگر آمریکا به همه اعضای تیم ویزا ندهد، از لیگ ملت‌ها کنار می‌کشد. آیا فدراسیون هنوز روی موضع خود هست یا وعده‌هایی که فدراسیون جهانی برای کسر نشدن امتیازات ایران داده است، عملی می‌شود؟ امتیازات منفی چطور لحاظ نمی‌شود؟ شایعات درباره دلایل صادر نشدن ویزای بازیکنان ایران و سایر نفرات چه می‌گویند؟
تیم ملی ایران به آمریکا سفر می‌کند. این تغییر موضع به‌خاطر صدور ویزا نیست، دیروز فدراسیون ایران خبر ویژه‌ای از نشست هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی داشت. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران که در این جلسه حاضر بود، خبر داده است که اعضای هیأت‌رئیسه تصمیم گرفته‌اند اگر آمریکا تا روز یکشنبه 11تیر به 3بازیکن اصلی ایران ویزا ندهد، نتایج بازی‌های ایران در هفته سوم، تأثیری در رده‌بندی جهانی نداشته باشد. میلاد تقوی، دبیر فدراسیون توضیح بیشتری در این مورد به همشهری می‌دهد: «با تصمیمی که هیأت‌رئیسه گرفت، فدراسیون هم متقاعد شد که تیم را اعزام کند چون باخت‌ها تأثیری در رده‌بندی ندارد.» البته اگر ایران در این هفته به پیروزی برسد، می‌تواند تصمیم دیگری بگیرد. تقوی می‌گوید: «بعد از بازی‌های هفته سوم خود فدراسیون ایران تصمیم می‌گیرد که امتیازات لحاظ شود یا نه. اگر بردی داشتیم، حتما امتیازاتش را حساب می‌کنند.»
غیر از این 3بازیکن، آمریکا به 9نفر از همراهان تیم هم ویزا نداده است و به‌گفته تقوی تعداد قابل توجهی از افراد هم هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. اما چرا به این افراد ویزا داده نشد؟ 2شایعه در این مورد مطرح است. یکی اینکه تعداد متقاضیان زیاد بود و دیگر اینکه بعضی از افراد پیش از این درخواست گرین‌کارت داده بودند. تقوی می‌گوید: «در مورد بقیه چیزی نمی‌دانم اما اسماعیل‌نژاد و صالحی تناقض اطلاعات داشتند. آنها موقعی که سرباز بودند فرم پر کرده بودند و بعد از پایان خدمت برای گرفتن ویزا رفته بودند.» تیم ملی از 14تیر و درهفته سوم باید در آمریکا با تیم‌های فرانسه، بلغارستان و آرژانتین بازی کند.ایران در پایان هفته دوم در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید