• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 5 تیر 1402
کد مطلب : 195644
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g585G
+
-

دعوای همشهری‌ها

از پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستانی سروصدای زیادی بین 2باشگاه میلانی شنیده می‌شود

دعوای همشهری‌ها

اینترمیلان 2فصل پیش کاملا زیر سلطه آث میلان بود و قهرمانی این تیم را در سری‌آ تماشا کرد. فصل قبل ماجرا متفاوت شد و اینتر 2جام‌حذفی و سوپرجام را برد و تا فینال لیگ قهرمانان پیش رفت و بازی برتری در برابر منچسترسیتی قهرمان ارائه کرد و از همه مهم‌تر اینکه پشت‌سرهم و در همه رقابت‌ها ازجمله مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بر میلان پیروز شد. رقابت این دو باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات هم ادامه دارد. اینتر 2سال پیش چالهان ‌اوغلو را وسوسه کرد تا قراردادش را تمدید نکند و رایگان به این باشگاه بیاید. این سبب کینه بین هواداران 2باشگاه شد. امسال هم وضع همین است. آبی‌ومشکی‌ها این هفته قرارداد با مارکوس تورام فرانسوی را تکمیل کردند و با این مهاجم ملی‌پوش تیم بروسیا‌مونشن گلادباخ به توافق رسیدند. این در حالی بود که مهاجم فرانسوی به آث‌میلان نزدیک‌تر بود و در واقع توسط رقیب همشهری هایجک یا دزدیده شد. تورام به پیشنهادهای پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیش پاسخ رد داده بود و در یک قدمی امضای قرارداد با میلان قرار داشت که یکباره تغییر مسیر داد و راهی جبهه اینتری‌ها شد. اینتر در چند فصل اخیر همواره تورام را زیرنظر داشت و در نهایت دل را به دریا زد و با ارائه پیشنهادی بالاتر (6تا 6.5میلیون دستمزد با پاداش‌های سهل‌الوصول تا سال 2028و حق کمیسیون بیشتر) توانست نظر مهاجم فرانسوی را جلب کند. مارکوس نرآتزوری را انتخاب کرد چون مجذوب پروژه فنی بود، شیوه بازی این تیم را دوست داشت و می‌توانست ویژگی‌های خود را افزایش دهد. او قبلا با اینزاگی هم تلفنی صحبت کرده بود. دلیل دیگر ترجیح اینتر بر باشگاه‌های دیگر این بود که ادین ژکو به‌تازگی از این تیم جدا شده و به فنرباغچه ترکیه رفته، لائوتارو مارتینس هم احتمالا با رقمی حدود 60میلیون یورو به پاریس یا تیمی دیگر می‌رود. لوکاکو هنوز وضعیتش مشخص نیست. چلسی می‌خواهد او را بفروشد اما اینتر قدرت خریدش را ندارد و تنها باشگاه‌های عربستانی از جمله الهلال می‌توانند مهاجم بلژیکی را بخرند. هواداران اینتر از او که 2موقعیت گل را در فینال لیگ قهرمانان خراب کرد ناراضی‌اند. گواردیولا هم گفته «من‌سیتی به این دلیل قهرمان شد که مهاجم اینتر (لوکاکو) نتوانست دروازه خالی را گل کند.» برای همین امکان رشد برای پسر لیلیان تورام، اسطوره فرانسوی در اینتر بیشتر فراهم است. البته در میلان هم جای خالی کافی وجود داشت. روسونری فقط اولیویه ژیروی سالخورده را در خط حمله دارند. براهیم به رئال‌مادرید برگشته، زلاتان از فوتبال خداحافظی کرده، اوریگی نتوانسته پیولی را قانع کند و ممکن است فروخته شود و بازیکن دیگری هم وجود ندارد. میلان هر روز کم‌ستاره‌تر می‌شود. تئو ارناندس ممکن است به تیمی دیگر نقل‌مکان کند. تونالی با مبلغ 70میلیون یورو به نیوکاسل فروخته شده و گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه را به‌خود اختصاص داده. تورام در تیم کم‌ستاره میلان کار سخت‌تری داشت.
اینتری‌ها ابتدا و تا پیش از جدایی چند بازیکن خود برنامه‌ای برای جذب تورام نداشتند. وضعیت شلوغ باشگاه در پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستانی باعث شده بود بیشتر روی بازیکنان در آستان جدایی کار کنند. بروزوویچ در حال رفتن به بارسلونا یا عربستان است. مدیر برنامه‌هایش اصرار دارد این هافبک کروات به عربستان برود و هر دو پول بیشتری به‌دست آورند اما خودش دوست دارد بارسلونا را انتخاب کند. برای جانشینی او اینتر دنبال توافق با مدیر برنامه‌های داویده فراتسی، هافبک ساسولو بود اما درحالی‌که مذاکرات پیشرفت خوبی داشت، آث‌میلان جلو آمد و این بازیکن را جذب کرد. ساسولو بر سر فراتسی روی مبلغ 35میلیون یورو (30میلیون + مولاتیری) با نراتزوری به توافق رسیده بود. برای همین بود که اینتری‌ها با عجله با تورام توافق کردند. حالا تنها گزینه برای پر کردن جای خالی بروزوویچ معاوضه او با فرانک کسیه در بارسلوناست. کسیه که از آث‌میلان به بارسا رفته بود، می‌تواند زوج موفق هافبک میانی میلان را با چالهان‌اوغلو در اینتر تکرار کند.
این هایجک جنجالی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایتالیایی داشته ازجمله کوریره دلواسپورت که با تیتر «میلان تنبیه شد؛ تورام، ژانگ را انتخاب کرد» به این موضوع پرداخته است. توتو اسپرت نیز نوشته است: «یک سیلی دیگر به میلان؛ تورام در اینتر.» شاید روزهای آینده هم 2 باشگاه برای انتقام از یکدیگر، بازیکنان مدنظر باشگاه رقیب را جذب کنند یا برای بالا رفتن قیمت و ضرر زدن به باشگاه همشهری به آنها پیشنهادهایی بدهند.
   ممکن است 2باشگاه بر سر موراتا هم با هم درگیر شوند. موراتا گزینه‌ای که ماروتا در یوونتوس هم به او اعتقاد داشت می‌تواند مجدد به سری‌آ برگردد، هرچند میلانی‌ها هم به‌دنبال او هستند. پیشنهادی از الهلال هم رسیده است. قرارداد او در 2024با اتلتیکو‌مادرید به اتمام می‌رسد و با کمتر از 10میلیون یورو قابل خرید است.
   دعوای بعدی بر سر رومرو خواهد بود. اینتر اطلاعاتی در مورد لوکا رومرو، مهاجم ۱۸ساله آرژانتینی لاتزیو که قراردادش به پایان رسیده، گرفته هرچند میلان نیز به او علاقه‌مند است. تماسی بین آسیلیو و ایجنت او برقرار شده و این فرصتی است که در روزهای آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
   میلان پس از از دست دادن مارکوس تورام، به توره، مهاجم آلمریا روی آورد. باشگاه اسپانیایی 15تا 20میلیون یورو برای این مهاجم می‌خواهد. روسونری با آتالانتا رقابت خواهند کرد.
   میلان 3بازیکن خود شامل تئو، لیائو و مانیان را غیرقابل فروش می‌داند. هر 3 پرمشتری هستند. اتلتیکومادرید با 80میلیون یورو و نیوکاسل نیز با 100میلیون یورو خواهان جذب تئو از میلان بودند.

رومانو دیروز اعلام کرد که بروزوویچ با النصر به توافق رسیده و به‌زودی این انتقال نهایی خواهد شد تا این بازیکن در فصل آینده در کنار رونالدو و حکیم زیاش بازی کند.

ساندرو تونالی پس از اینکه توسط مدیریت میلان مجبور به ترک تیم شد، گریه کرد. او نمی‌خواست جدا شود.

اونانا پس از یک فصل درخشش درون دروازه اینترمیلان پیشنهادهای زیادی دریافت کرده که جدی‌ترین آنها منچستریونایتد است. تن‌هاخ ترجیح می‌دهد با دخه‌آ ادامه دهد و برای دروازه‌بان جدید پولی صرف نشود به شرطی که دروازه‌بان اسپانیایی دستمزدش را به هفته‌ای 200هزار پوند کاهش دهد. اینتر برای گلر کامرونی 50میلیون یورو می‌خواهد که زیاد به‌نظر می‌رسد.

فنرباغچه مذاکراتی را با میلان برای اوریگی و ربیچ آغاز کرد اما نخستین پیشنهاد رسمی قانع‌کننده نبود. پس از جذب ژکو، باشگاه ترکیه‌ای دنبال نام‌هــای بیشتری اسـت.

اینتر توانسته آسپلیکوئتا را هم به قراردادی 2ساله راضی کند. کاپیتان چلسی از بیلبائو هم پیشنهاد داشت اما اینتر گزینه جذاب‌تری برای او بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید