• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 2 تیر 1402
کد مطلب : 195398
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgDNn
+
-

هشتگ‌های مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته به موضوعات متعددی واکنش نشان دادند که در صدر هشتگ‌ها قرار گرفت.

#حج_تمتع
اعزام حجاج از فرودگاه بین‌المللی قشم
همزمان با اعزام حجاج با پرواز مستقیم از فرودگاه بین‌المللی قشم به سرزمین وحی برای نخستین‌بار، این موضوع از چشمان تیزبین کاربران فضای مجازی دور نماند. به‌گفته عادل پیغامی، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ۴۶۴زائر برای نخستین‌بار از فرودگاه بین‌المللی قشم عازم مکه مکرمه شدند. از مجموع زائران اعزامی، ۲۶۰نفر زن و ۲۰۴نفر مرد بودند که با همراهی ۱۴نفر از عوامل اجرایی و در قالب 4کاروان عازم این سفر معنوی شدند.

#لایحه_ برنامه_ هفتم _توسعه
تقدیم لایحه بودجه به مجلس

رئیس‌جمهور صبح یکشنبه لایحه برنامه هفتم توسعه را در جلسه علنی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و بر همین اساس موضوع لایحه مورد توجه شهروندان قرار گرفت. با توجه به اعلام وصول لایحه برنامه هفتم توسعه، این لایحه به کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق ارجاع می‌شود تا بعد از سپری شدن مهلت قانونی، گزارش کمیسیون تلفیق درباره کلیات، در یکی از جلسات علنی مجلس بررسی شود. موعد اجرای لایحه برنامه ششم تا پایان شهریورماه امسال تمدید شده است.

# ایران_و_عربستان
بازگشایی سفارت عربستان در تهران
در روزهای اخیر از سرگیری روابط ایران و عربستان مورد توجه بوده و اخیرا هم با اعلام آغاز فعالیت رسمی سفارت عربستان در تهران بعد از عید قربان، تب این هشتگ داغ شده است. به‌گفته خبرنگار اعزامی شبکه سعودی «العربیه» به کشورمان، سفارت عربستان در تهران و همچنین کنسولگری این کشور در مشهد بعد از عید قربان فعالیت‌های خود را به‌طور رسمی آغاز خواهند کرد.

#ساختمان‌_ناایمن
پلمب پاساژ داد تهران با دستور دادستانی

چند وقتی است که شناسایی ساختمان‌های ناایمن مورد توجه مسئولان قرار گرفته و در همین راستا تعدادی ساختمان نیز پلمب شدند. در روزهای گذشته هم یک ساختمان تجاری نا‌ایمن و پر رفت‌وآمد در منطقه۱۱ تهران پلمب شد. به‌گفته علی صالحی، دادستان تهران، پاساژ داد از چند‌ ماه پیش به‌عنوان ساختمان پرخطر و ناایمن شناسایی شده بود، به همین دلیل بار‌ها به مالک ساختمان اخطار‌های مکرر برای رفع خطر داده شد ولی در این زمینه اقدامی صورت نگرفت که در نهایت دستور قضایی مبنی‌بر قطع انشعابات و پلمب ساختمان صادر و تمام واحد‌های تجاری آن تخلیه شد.

#سوخت
کسب رتبه سوم جهان در سوخت
بانک جهانی با معرفی ۲۰کشور بزرگ یارانه‌دهنده به سوخت‌های فسیلی، اعلام کرد ایران با پرداخت سالانه بیش از ۴۱میلیارد دلار یارانه به سوخت‌های فسیلی در رتبه سوم جهان از این نظر قرار گرفته است. شنیدن همین موضوع برای واکنش کاربران فضای مجازی کافی بود تا با به اشتراک‌گذاری هشتگ اهمیت این موضوع را گوشزد کنند. براساس این گزارش که بر پایه آمار سال۲۰۲۰ تهیه شده دولت ایران در این سال ۴۱.۷۲میلیارد دلار یارانه انرژی به شهروندان خود پرداخت کرده که بیشتر از هر کشور دیگر در جهان به‌جز روسیه و عربستان است.

#مسکن
وام ۹۶۰میلیون تومانی مسکن

خرید مسکن دغدغه عمومی خیلی‌هاست و از این‌رو شنیدن هر خبر تسهیل‌کننده این موضوع برای مردم بااهمیت است. به همین دلیل هم اعلام مصوبه شورای پول و اعتبار، مبنی‌بر افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق‌تقدم نسبت به گذشته واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت. این تسهیلات در شهر تهران به‌صورت انفرادی ۲۰۰میلیون تومان و برای زوج‌ها ۴۰۰میلیون تومان بود که براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار هر 2مبلغ 2برابر شد و به‌ترتیب به ۴۰۰میلیون تومان و ۸۰۰میلیون تومان افزایش یافت. به این مبلغ 160 میلیون تومان وام تعمیر منزل هم می‌تواند اضافه شود. برای شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت نیز از ۱۶۰میلیون تومان به ۳۲۰میلیون تومان برای هر نفر و زوج‌ها به ۶۴۰میلیون تومان رسید.

#زلزله
زلزله 4/9ریشتری «فارغان» هرمزگان را لرزاند

زلزله‌ 4/9ریشتری صبح چهارشنبه فارغان در استان هرمزگان، لرزه به جان شبکه‌های اجتماعی انداخت. براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور مختصات این زمین‌لرزه در عمق ۲۳کیلومتری زمین و در ۲۴کیلومتری فارغان، ۳۱کیلومتری فین و 54کیلومتری حاجی‌آباد استان هرمزگان بوده است.




















 

این خبر را به اشتراک بگذارید