• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
جمعه 2 تیر 1402
کد مطلب : 195387
+
-

فروپاشی لشکر سایبری اهریمن

حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین باعث کاهش چشمگیر آمار کامنت‌ها و لایک‌ها در برخی صفحه‌های فضای مجازی شد

گزارش
فروپاشی لشکر سایبری اهریمن

علی‎الله سلیمی-روزنامه‌نگار

سه‌شنبه این هفته اتفاق مهم و غیرمنتظره‌ای در کمپ منافقین در آلبانی افتاد و با حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین، فصل تازه و طبعاً تاریک و نامعلومی در ادامه حیات این گروهک تروریستی رقم خورد. حمله پلیس آلبانی به مقر سازمان مجاهدین در این کشور پس از آن صورت گرفته که به گزارش منابع محلی، مسئولان اردوگاه اشرف با درخواست اولیه ماموران امنیتی برای ورود و بازرسی از این مقر مخالفت کرده بودند. در پی این مخالفت، حدود یک هزار مامور پلیس آلبانیایی از واحد دادستانی ویژه مبارزه با فساد و جرائم سازمان‌یافته به اردوگاه‌های اشرف۳ و ۴ واقع در غرب آلبانی که محل استقرار دست‌کم ۳ هزار عضو سازمان مجاهدین خلق است، حمله کردند. در کنار همه پیامدهای این اتفاق که هر کدام در جای خود، جای تأمل و تفسیرهای دقیق و کارشناسانه را دارد، یکی از پیامدهای این اتفاق، کاهش چشمگیر کامنت‌ها در فضای مجازی بود.

سقوط کامنت‌گذاران
اتفاق اردوگاه‌های منافقین در آلبانی، بی‌گمان یکی از حوادث مهم و اثرگذار برای کامنت‌گذاران شبکه‌های معاند بود؛ چرا که در آن روز اتفاق غیرمنتظره‌ای برای ساکنان اردوگاه‌های اشرف 3 و 4 در آلبانی افتاد که در کنار همه پیامدهای ناگوار برای آن گروه تروریستی، طشت رسوایی آنها در فضای مجازی هم از بام افتاد و کامنت‌هایشان هم با این لشکر شکست خورده سقوط کرد. بخشی از پوچی افکار و اندیشه‌ها و همچنین اعمال و کردار غیرانسانی منافقین در قالب کامنت‌های خصمانه اعضای این گروه در فضای مجازی قابل رویت بود که از لانه عنکبوتی خود در اردوگاهی در آلبانی بی‌وقفه انتشار می‌دادند. حالا با اتفاق روز سه‌شنبه، کامنت‌گذاران منافقین چنان سردرگم شده‌اند که گویا فرصت نکرده‌اند به آن اعمال خصمانه و تکراری خود ادامه دهند و همین مسئله، طنین افتادن طشت رسوایی‌شان از بام حقارت را دوچندان کرده است.

از دسترس خارج شدن حساب‌های توییتری مشهور
منافقین در وارونه جلوه دادن حقایق سیاسی و اجتماعی ید طولایی دارند و بدون شک در جریان اتفاق اخیر هم بدشان نمی‌آمد که از آب کره بگیرند و داستان‌های خیالی و سودمند برای خودشان خلق کنند و به آن گروه از خلق‌الله بی‌خبر از اصل وقایع، تفسیر و قرائت خاص خودشان از اتفاق اخیر را تحویل بدهند اما گویا در این باره شانس با آنها همراه نبود و پلیس آلبانی بسیاری از وسایل و ادوات ارتباطی جمعی آنها را هم به اتهام فساد و جرائم سازمان یافته کشف و ضبط کرده و با خود برده است. در خبری مرتبط با این موضوع، اعلام شده تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، در کمپ اشرف ۳ کشف و ضبط شده و به همین دلیل از زمان اجرای عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی در کمپ اشرف ۳ بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در توییتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌اند و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند. همچنین بسیاری از کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی که در روزهای قبل از سه‌شنبه-30 خرداد- محلی برای پست‌های بی‌وقفه مغرضانه و نفرت‌پراکنانه بودند، یکباره بعد از این روز تاریخی، از نفس افتاده و برخی از آنها سکوت کرده یا غیرفعال شده‌اند. همچنین کامنت‌های ضد انقلابی و ضددینی که جای ثابتی در برخی صفحات رسمی برخی رسانه‌های معاند مانند ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی داشتند یکباره ریزش محسوس و چشمگیر داشته و غیبت ناگهانی آنها بعد از آن اتفاق دیگر برای کسی شکی باقی نمی‌گذارد که ساکنان اردوگاه‌های منافقین پای ثابت پست و کامنت‌های ضدانقلابی در طول این مدت بوده‌اند و حالا که جمع ناجوانمردانه‌شان از هم پاشیده شده، فضای واقعی در برخی رسانه‌های معاند بیشتر قابل رویت است. این کاهش چشمگیر کامنت‌های ضدانقلابی و ضداسلامی بعد از واقعه حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین به کسانی که باور نمی‌کردند پست‌ها و کامنت‌های مغرضانه و ضددینی و ضدمیهنی که سعی در ایجاد فضای ناامنی و ناامیدی در جامعه اسلامی را دارند، از یک آبشور واحد، آن هم مقر منافقین در آلبانی تغذیه می‌کند و نباید حرف و سخن آنها را جدی گرفت و باور کرد.

*مقایسه میانگین کامنت‌های اینستاگرامی
بر اساس یافته‌های به دست آمده، میانگین کامنت‌های صفحه ایران اینترنشنال در روز 30 خرداد با کاهش 43درصدی نسبت به 10 روز قبل از آن مواجه شده است. کامنت‌های بی‌بی‌سی فارسی هم در این مدت 31درصد کاهش داشته است. این در حالی است که میانگین کامنت‌های خبرگزاری فارس تقریبا با قبل تفاوتی نداشته است.

3000عضو گروهک تروریستی منافقین در آلبانی نقش اساسی در کامنت‌گذاری‌ها دارند.
1000 مامور پلیس آلبانیایی از واحد دادستانی ویژه مبارزه با فساد و جرائم سازمان‌یافته به مقر منافقین حمله کردند.
2 اردوگاه اشرف3 و 4 آماج حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین بود.
2012 سالی بود که وزارت امور خارجه آمریکا گروهک منافقین را به دلیل «دست برداشتن از خشونت و همکاری آشکار با ایالات متحده در عراق» از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.
2014 در این سال اعضای گروهک منافقین به درخواست آمریکا به آلبانی منتقل شدند.
2023پلیس آلبانی به اتهام طراحی حملات سایبری علیه دولت آلبانی در داخل مقر سازمان مجاهدین به مقر این گروه حمله کرد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید