• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195357
+
-

آن سوی آب‌ها

آگاتا کریستی؛ بانوی جنایی‌نویس

یکی از مهم‌ترین جنایی‌نویسان تاریخ ادبیات که شهرتی فراگیر دارد. حتی کسانی که خیلی هم اهل ادبیات نیستند، نام آگاتا کریستی به گوششان خورده است؛ نویسنده‌ای که 2 کاراکتر مشهور ادبیات جنایی را خلق کرده است: خانم مارپل و پوآرو. تقریباً همه داستان‌های کارآگاهی آگاتا کریستی پرفروش بوده‌اند و عمده شهرت این نویسنده هم محصول داستان‌های مهیج معمایی‌اش است. جالب است که بدانید نویسنده زبردست در خلق تعلیق و پردازش داستان‌های جنایی، داستان‌های عاشقانه هم می‌نوشته است. آگاتا کریستی با نام مستعار مری وستماکوت داستان‌های عاشقانه می‌نوشت. بیشتر داستان‌های جنایی آگاتا کریستی دستمایه فیلم‌ها و سریال‌های زیادی قرار گرفته است.

جی‌کی رولینگ؛ خالق هری پاتر

نویسنده انگلیسی، زمانی که از همسرش که روزنامه نگاری پرتغالی بود جدا شد، هم به لحاظ روحی به هم ریخته بود و هم از نظر مالی ورشکسته شده بود. برای جی‌کی رولینگ همه‌‌چیز با نوشتن داستان‌های هری پاتر شروع شد. مجموعه داستان‌های فانتزی که نوجوانان را در سراسر جهان شیفته خود کرد. نخستین قسمت از این مجموعه در سال ۱۹۹۷ با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» منتشر شد و چنان استقبالی از آن به عمل آمد که جی‌کی رولینگ شروع به نوشتن قسمت‌های بعدی کتاب کرد. براساس این کتاب، فیلم‌های موفقی هم ساخته شد. رولینگ مجموعه کورمورن استرایک را هم به نگارش درآورده که گرچه آثار موفقی محسوب می‌شوند ولی به اندازه هری پاتر شهرت نیافتند.

 مارگارت اتوود؛ از سرگذشت ندیمه تا آدم‌کش کور

از مارگارت اتوود به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین داستان‌نویسان ادبیات معاصر یاد می‌شود. این نویسنده، شاعر و منتقد ادبی کانادایی، فعالیت ادبی‌اش را با سرودن شعر آغاز کرد و پس از آن با نوشتن داستان به شهرت و اعتبار رسید. اتوود به‌عنوان نویسنده زن، در آثارش بیشتر، کاراکتر‌های زن را در محوریت ماجرا قرار می‌دهد و منتقدان معتقدند او در داستان‌هایش دنیای زنانه را با مهارت بسیار ترسیم کرده است.«سرگذشت ندیمه» معروف‌ترین اثر این نویسنده است و پس از آن باید از «آدم‌کش کور» یاد کرد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :