• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195323
+
-

عربستان، مصر و روسیه بازارهای جدید گردشگری ایران

موضوع برقراری روابط میان ایران و عربستان و قابلیت جذب گردشگران جهان عرب به ایران با تحکیم روابط تهران – ریاض که روز سه‌شنبه در همین صفحه منتشر شد، بازخورد خوبی یافت و علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی روز گذشته اعلام کرد: ایران در نمایشگاه گردشگری عربستان حضور می‌یابد و فعالان گردشگری عربستان نیز به ایران دعوت می‌شوند تا تفاهمنامه گردشگری 2کشور فعال شود.
روزنامه همشهری 2 روز قبل اعلام کرد که بهبود روابط با عربستان می‌تواند منجر به شکل‌گیری بازارهای هدف جدید گردشگری برای ایران در کشورهای عرب شود و گامی جدی در مسیر گردشگری ورودی به ایران از جهان عرب برداشته می‌شود. حالا معاون گردشگری کشور به خبرگزاری مهر گفته است: سفارتخانه‌های 2 کشور ایران و عربستان آغاز به‌کار کرده‌اند و یکی از موضوعات مورد بحث 2کشور نیز گردشگری است. بنابراین این ارتباط مثل کشورهای دیگر روال عادی خود را طی خواهد کرد. برنامه داریم بتوانیم در نمایشگاه‌های گردشگری سال بعد عربستان شرکت کنیم و فعالان گردشگری آن کشور را به تهران دعوت و تفاهمنامه گردشگری 2 کشور را فعال کنیم. این موضوع در وزارت خارجه دنبال می‌شود.
وی افزود: برقراری خطوط هوایی ایران و عربستان مورد تقاضای سازمان هواپیمایی بود که این موضوع هم در حال بررسی است.
شالبافیان به بازار گردشگری مصر نیز اشاره کرده و گفته است: موضوع ما در عربستان دچار مشکل نیست. اما درباره مصر روابط مستقیم سیاسی با این کشور نداریم و اگر این روابط ایجاد شود؛ می‌تواند محور توجه و همکاری قرار بگیرد.
وی به مصاحبه خبری وزیر گردشگری مصر درباره تسهیل سفر ایرانی‌ها به این کشور و اعلام این مطلب از سوی مصر که گردشگران ایرانی دارنده پاسپورت جمهوری اسلامی ایران می‌توانند ویزای فرودگاهی در مصر دریافت کنند، اشاره کرد و گفت: مطلبی از طرف وزیر گردشگری مصر در رسانه‌ها مطرح شده بود. ولی برای اینکه دفاتر مسافرتی وضعیت خود را بدانند و مردمی که می‌خواهند در تورهای اعلامی حضور داشته باشند، در جریان باشند، مکاتبه‌ای درباره تعاملات گردشگری ایران و مصر با وزارت خارجه کردیم. وزارت خارجه نیز به این نامه پاسخ داد و اعلام کرد تا زمانی که موضوعات شفاف نشود و نحوه پیگیری حقوق مسافران ایرانی در مصر شفاف و تبیین نشود، سفر به مصر مورد توصیه نیست. این موضوع نیز به بخش خصوصی ذیربط و انجمن‌ها اطلاع‌رسانی شد.
شالبافیان بیان کرد: موضوع تورهای گردشگری به مصر و بالعکس ظرفیتی است که می‌تواند پس از برقراری روابط بین 2 کشور هر چه بیشتر فعال شود و هم‌اکنون منتظر تعیین تکلیف وزارت خارجه درباره گردشگران مصری هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید