• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19528
+
-

فوق‌العاده

وقتی شمر، می‌خواهد ساقی باشد

جواد نصرتی | خبرنگار:

پیشنهاد غیرمنتظره، عجیب و به گفته خیلی‌ها ریاکارانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کمک به حل بحران خشکسالی در ایران، تعجب خیلی‌ها را در فضای مجازی برانگیخته است. نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، در یک ویدئوی کوتاه، ضمن اتهام زدن به حکومت ایران، درباره وضعیت بحرانی آب در کشورمان صحبت کرده و مدعی شده است که می‌خواهد با راه‌اندازی یک سایت به زبان فارسی، ایران را از خشکسالی نجات دهد. اینکه آیا اصلا می‌توان چنین کاری کرد یا نه مسئله دیگری است اما چیزی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، شرایط وحشتناک، غیرانسانی و ظالمانه‌ای است که رژیم صهیونیستی با رهبری همین آقای نتانیاهو برای میلیون‌ها نفر در غزه رقم زده است. برخی کاربران فضای مجازی، به خوبی روی تناقض صحبت‌های نتانیاهو دست گذاشتند و به‌صورت ویژه، وضعیت آب آشامیدنی مردم در غزه را مطرح کردند. نتانیاهو در حالی مدعی شده است که می‌خواهد مشکل بی‌آبی و خشکسالی مردم ایران را رفع کند که مردم در غزه، به‌خاطر سال‌ها تحریم سنگدلانه رژیم صهیونیستی، عملا در هیچ کجای این باریکه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. در همین رابطه، ‌از زمانی که نتانیاهو ادعایش را مطرح کرد، ‌یک گزارش که در روزنامه هاآرتص منتشر شده توسط کاربران دست به‌دست می‌شود. این گزارش زمستان پیش منتشر شده و در آن به نقل از یک کارشناس نوشته شده است که تقریبا تمام آب آشامیدنی غزه به‌دلیل آلوده‌شدن با فاضلاب و نمک، غیرسالم است. کاربران با اشاره به همین واقعیت در غزه، صحبت‌های نتانیاهو را بی‌اساس و کذب و ادعایی دروغین می‌خوانند. در میان توییت‌های کاربران، یک نفر هم به این موضوع ظریف اشاره کرده بود که رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو که تلاش زیادی کردند تحریم‌ها برگردد و با این کار جلوی بسیاری از کارها در بخش‌های زیرساختی مانند آب و فاضلاب را گرفتند، حالا مدعی نجات ایران شده‌اند.

نتانیاهو، هر کاری هم که بکند، چهره محبوبی بین ایرانی‌ها نیست. او سال‌هاست در حال دروغگویی درباره مسائل مربوط به ایران است و دلیلی ندارد این بار هم کسی صحبت‌ها و نگرانی‌هایش را باور کند، به‌خصوص که شرایط غزه، آینه‌ای واضح و درخشان از عیار انسان‌دوستی او و دولتش است.


در آینه تاریخ

در چنین روزی در سال1388، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ انقلاب برگزار شد. در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بیشترین میزان مشارکت مردمی در تاریخ انتخابات‌ ریاست‌جمهوری در ایران ثبت شد. این انتخابات، ‌البته به‌خاطر موارد دیگری هم در تاریخ ثبت شده است؛ بعد از آنکه محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان برنده انتخابات اعلام شد، اعتراض‌هایی به نتیجه انتخابات در کشور به‌وجود آمد و التهاب‌هایی هم در شهرهای بزرگ ثبت شد. 2‌نامزد شرکت‌کننده در این انتخابات هم سرنوشت‌های متفاوتی پیدا کردند و در شرایط خاصی از دنیای سیاست کشورمان کنار گذاشته شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید