• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195257
+
-

نکته بازی/ واقعا هم تبریک داشت

بعد از پیروزی تیم ملی ایران در برابر ازبکستان و کسب عنوان قهرمانی مسابقات کافا، مهدی تاج با انتشار پیامی این موفقیت تاریخی را شادباش گفت. در پیام تاج، قهرمانی در کافا به «آحاد جامعه فوتبال» تبریک گفته شده که به‌نظر ما کاملا اقدام درست و بموقعی است. اصلا تاریخ فوتبال ایران به 2بخش قبل از قهرمانی در کافا و بعد از آن تقسیم می‌شود. حالا مهم نیست که ما قبلا سابقه 3دوره قهرمانی پیاپی در جام ملت‌های آسیا را داشتیم یا به جام‌جهانی صعود می‌کردیم، وقتی از کل آسیا و اقیانوسیه فقط یک تیم بالا می‌رفت. مهم این است که امروز فاتح کافا شده‌ایم و می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم. به هر حال پیروزی بر تیم‌های دوم افغانستان و قرقیزستان و غلبه ناپلئونی بر ازبکستان کم چیزی نیست که!

این اسمش «ثروت» نیست
ابتدای بازی ایران و ازبکستان، علیرضا بیرانوند با سعید عزت‌اللهی برخورد بدی داشت که موجب تعویض دروازه‌بان تیم ملی شد. عزت‌اللهی هم به ناچار سرش را باندپیچی کرد و تا دقایق طولانی خونریزی داشت. پس از پایان مسابقه امیر قلعه‌نویی به تمجید از این بازیکن پرداخت و گفت: «وقتی سر سعید ضربه خورد به او گفتم بگذار تعویضت کنم اما قبول نکرد و گفت می‌خواهم با همین شرایط ادامه بدهم. من با داشتن چنین بازیکنانی بسیار ثروتمند هستم.» خب البته علاقه بازیکن مصدوم به ادامه کار قابل ستایش است اما نه در تورنمنت کافا! بدون تعارف اینکه عزت‌اللهی با آن شرایط در زمین ماند و سرش بارها خونریزی کرد، نشان از سهل‌انگاری کادرفنی داشت. مگر فینال جام‌جهانی بود و فقط همین یک هافبک را داشتید که اینطور جانش را به خطر انداختید؟

عربستانی‌ها شهباززاده را نمی‌خواهند؟
جاه‌طلبی عربستانی‌ها در جذب بازیکنان و مربیان مشهور، باعث شده اسم آنها نقش مهمی در شایعات و زمزمه‌های غیررسمی پیدا کند. خلاصه‌اش این است که الان اسم هر فوتبالیستی را گوگل کنید، می‌بینید از یک تیم عربستانی برایش پیشنهاد ساخته‌اند! این موضوع در مورد ایرانی‌ها هم صادق است. نخستین بازیکنی که شایعه حضورش در لیگ این کشور داغ شد، علیرضا بیرانوند بود. بعد هم گفتند سعودی‌ها احمد نوراللهی را می‌خواهند. کشدارترین شایعات در این زمینه اما در مورد مهدی طارمی ساخته شد که هنوز هم ادامه دارد. آخرین نفری هم که تا این لحظه گفته شده چشم عربستانی‌ها را گرفته سردار آزمون بوده است. کم‌کم کار دارد به جایی می‌رسد که باید اخبار مربوط به علاقه تیم‌های این کشور به سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی را بشنویم و بخوانیم. راستی کسی اینها را نمی‌خواهد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید