• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 31 خرداد 1402
کد مطلب : 195235
+
-

منهای فوتبال/ کیانی و فروغی پرچمداران ایران در هانگژو

هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک جواد فروغی از تیراندازی را به‌عنوان پرچمدار مرد و ناهید کیانی از تکواندو را به‌عنوان پرچمدار زن کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو معرفی کرد. کمیته بین‌المللی المپیک از بازی‌های المپیک توکیو تصویب کرد‌ برای برابری جنسیتی، کشورها یک پرچمدار مرد و یک پرچمدار زن در مراسم افتتاحیه بازی‌ها داشته باشند. دیروز در جلسه هیأت‌ اجرایی برای مراسم حمل مشعل بازی‌های آسیایی نیز علی پاکدامن، شمشیرباز ایرانی معرفی شد. نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از اول مهرماه1402 در هانگژو چین آغاز می‌شود.

 نایب‌قهرمانی شمشیربازان در آسیا
فینال شمشیربازی سابر قهرمانی آسیا‌۲۰۲۳ در چین، بین 2تیم ایران و کره‌جنوبی برگزار شد که تیم ایران با نتیجه 45 بر 28 شکست خورد و به مدال نقره رسید. برای تیم ایران علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در فینال به رقابت پرداختند. ایران برای رسیدن به فینال قهرمانی آسیا پس از استراحت در دور نخست، فیلیپین را شکست داد. کویت حریف بعدی ایران از مسابقه انصراف داد. ایران در نیمه‌نهایی ژاپن را هم مغلوب کرد. در روز نخست مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا علی پاکدامن در اسلحه سابر موفق شد مدال طلای مسابقات انفرادی را کسب کند.

تاریخ‌سازی بسکتبال با ویلچر  با برنز جهانی
تیم بسکتبال با ویلچر ایران در روز پایانی رقابت‌‎های قهرمانی جهان که به میزبانی امارات برگزار شد، با شکست تیم هلند به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت. تیم ملی ایران پیش از این تیم‌های عراق، فرانسه و آلمان را شکست داده و در مقابل فینالیست‌های این رقابت‌ها بریتانیا و آمریکا مغلوب شده بود. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در دوره قبل این رقابت‌ها که سال2018 در آلمان برگزار شد، در جایگاه چهارم قرار گرفته بود. این نخستین مدال بسکتبال با ویلچر ایران در مسابقات جهانی است. تیم ملی ایران بدون برگزاری حتی یک بازی تدارکاتی راهی امارات، محل برگزاری مسابقات جهانی شده بود و با کسب مدال جهانی تاریخ‌ساز شد. این تیم با حضور در جمع 4تیم اول سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک2024 پاریس را به‌دست آورده بود.
 
قاسمپور مسابقات جهانی را از دست می‌دهد؟
خبر مصدومیت کامران قاسمپور، طلایی مسابقات جهانی سال‌های 2021 و 2022 شوک بزرگی برای کشتی ایران بود. قاسمپور حین تمرین دچار مصدومیت شدید کشاله ران شد که بلافاصله برای تشخیص شدت مصدومیت به بیمارستان رفت. بعد از انجام MRI  مشخص شد پارگی 90درصدی کشاله ران گریبانگیر قهرمان جهان شده است. با این شرایط کادر فنی سریعا امیرحسین فیروزپور و محمدمبین عظیمی نفر اول جام تختی را در لیست اعزامی به مسابقات رنکینگ مجارستان قرار داد تا درصورت غیبت قاسمپور در مسابقات جهانی، نفر جانشینش مشخص باشد. فیروزپور در مسابقات جام تختی در وزن 97کیلوگرم کشتی گرفت و به‌عنوان پنجمی رسید! مسابقات جهانی2023 طی روزهای 25شهریور تا 2مهر‌ماه در بلگراد برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید