• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 31 خرداد 1402
کد مطلب : 195234
+
-

پیروزی بموقع

پیروزی بموقع

اگر بازی 3 بر صفر به پایان نمی‌رسید و اگر ست سوم با اختلاف بالا تمام نمی‌شد، شاید پیروزی دیروز هم خیلی دلچسب نبود. تیم ملی والیبال ایران در بازی اول هفته دوم لیگ ملت‌ها آلمان را 3 بر صفر( 25-23، 26-24 و 25-16 ) شکست داد.
پیش‌بینی‌‌ها این بود که ایران و آلمان بازی نزدیکی به‌نمایش بگذارند. هر 2تیم در هفته اول لیگ فقط به یک پیروزی رسیده بودند و هر دو به‌دنبال برد دوم و بهتر کردن جایگاهشان بودند. ایران چین را شکست داده بود و آلمان کانادا را. ایران در رده یازدهم بود و آلمان در رده چهاردهم. بازی نزدیک به هم شروع شد و بازیکنان 2تیم با فاصله یک امتیاز یکدیگر را تعقیب می‌کردند. با یک سرویس اشتباه، با یک حمله، یک تیم از دیگری پیشی می‌گرفت. بازی هیجان خاصی هم نداشت. آلمان ضعیف‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌شد. بازیکنان ایران هم با اینکه در مقایسه با هفته اول بازی بهتری به نمایش گذاشته بودند اما باز هم پراشتباه بودند. باز هم توپ‌هایی را از دست می‌دادند که گرفتنشان از پشت قاب تلویزیون ساده به‌نظر می‌رسید. در ست دوم ایران بازی ضعیف‌تری هم داشت؛ در دقایق ابتدایی بازی عقب افتاد، امتیازات عقب‌‌افتاده را جبران کرد و دوباره در امتیاز14 بود که چند اشتباه داشت و آلمان تا امتیاز17 جلو افتاد. بازیکنان دوباره پیش افتادند. از امتیاز20 به بعد هم ایران پرنوسان و نگران‌کننده ظاهر شد. درحالی‌که آلمان تا یک‌قدمی پیروزی رفته بود، بازیکنان ایران این ست را هم گرفتند. اما ست آخر. ست سوم، ست متفاوتی بود. آلمانی‌ها پراشتباه ظاهر شدند و بازیکنان ایران بهترین استفاده را از این اشتباهات بردند. امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، محمد موسوی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی و دیگر بازیکنان ست سوم را به یک بازی تمرینی تبدیل کردند تا برای بازی بزرگ امروز بیشتر آماده شوند. آنها از پیروزی بزرگ مقابل آلمان روحیه گرفتند تا برای بازی مقابل ایتالیا جنگنده‌تر ظاهر شوند. در بازی دیروز خیلی‌ها به بهروز عطایی به‌خاطر تعویض‌های بموقع و توصیه‌هایش نمره قبولی دادند اما یک ایراد هم به او گرفته شد. میثم صالحی به‌خاطر مصدومیت در هفته اول همراه تیم نبود و از هفته دوم جایگزین جواد معنوی‌نژاد شد. شاید بهتر بود دیروز او در ست سوم که ایران فاصله زیادی از آلمان گرفته بود، دقایقی به زمین می‌رفت و محک می‌خورد. البته عطایی دیروز گفت که او هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. اگر او آماده نیست و قرار نیست بازی کند، چرا همراه تیم است؟
 به هر حال پیروزی دیروز ایران هم مثل برد اول این تیم در یک بازی ضعیف به‌دست آمد. ایران هنوز نتوانسته در بازی نزدیک و در یک رقابت جدی برنده میدان باشد. تیم ملی امروز با ایتالیا بازی دارد. ایتالیا بعد از اینکه در هفته اول 2بازی‌اش را از دست داد و با بازیکنان جوانش در رده نهم قرار گرفت، باتجربه‌هایش را به هلند فرستاده است. ایران با پیروزی دیروز به رده هشتم صعود کرد و امیدوار است که امروز هم مقابل ایتالیا امتیاز بگیرد.
 
   گلایه‌های ادامه‌دار عطایی
عطایی بعد از بازی دیروز نتوانست خوشحالی‌اش را پنهان کند. به هر حال او بعد از یک هفته سخت، شروع خوبی در هفته دوم داشته است. با این حال می‌داند امروز تیمش کار سختی دارد: «از این پیروزی خوشحالم. البته همچنان معتقدم که پتانسیل تیم بیشتر است. این دیدار و این پیروزی را باید فراموش ‌کنیم زیرا یک بازی سخت در برابر ایتالیا داریم که امیدوارم بازی خوبی باشد. ایتالیا با ترکیب تیم قهرمان جهان وارد مسابقات شده است. همه بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی جهان برای ایتالیا به میدان رفتند در این هفته از بازی‌ها حاضر هستند.»
سرمربی تیم ایران هنوز از کارشناسان والیبال گلایه دارد: «کارشناسان بازی‌های ما را در هفته اول تحلیل کردند. از وقتی من سرمربی تیم شده‌ام، آنها اطلاعات بیشتری از تیم‌های حریف نسبت به ایران دارند. هیچ‌کس نگفت که تیم ایران چند بازیکن باکیفیت گذشته خود را از دست داده است. بعضی از آنها خداحافظی کردند و برخی دیگر مصدوم شدند. ایران نسبت به تیمی که در المپیک بازی کرد 7بازیکن را ندارد. برخی بازیکنان که می‌توانند کنار تیم باشند، حضور ندارند. هیچ‌کس این موضوع را منتقل نکرد. میلاد عبادی‌پور و علی‌اصغر مجرد 2بازیکن باکیفیت ایران در کنار تیم نیستند و میثم صالحی به آمادگی کامل نرسیده است.» عطایی بارها به این موضوع اشاره کرده و بارها درباره حضور بازیکنان جدید گفته است.

   آلمانی‌های عصبانی
آلمانی‌ها بعد از شکست دیروز، خودشان را در رختکن حبس کردند. میخاییل وینیارسکی سرمربی این تیم که بعد از ست دوم گفته بود تیمش یک ست بگیرد، به بازی برمی‌گردد و حتی بازی را 3 بر 2 می‌برد، حاضر نشد در میکسدزون ورزشگاه حاضر شود و جواب خبرنگاران را بدهد. خبرنگاران هم که به این کار او معترض بودند به مسئولان برگزاری مسابقات تذکر دادند اما جز عذرخواهی چیز دیگری نشنیدند. مسئول رسانه‌ای تیم ملی آلمان از خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت که سرمربی تیم امکان مصاحبه کردن ندارد. بازیکنان این تیم هم مثل سرمربی‌شان راهی رختکن شدند‌، بدون اینکه درباره بازی حرفی بزنند.

تیم ملی والیبال دیروز آلمان را شکست داد تا امروز برای بازی بزرگ مقابل ایتالیا آماده باشد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید