• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 31 خرداد 1402
کد مطلب : 195228
+
-

شهید چمران هدفی جز خدا و عشقی جز شهادت نداشت

آیین پاسداشت شهید چمران با حضور شهردار تهران برگزار شد

خبر
شهید چمران هدفی جز خدا و عشقی جز شهادت نداشت

محمد سرابی؛ روزنامه‌نگار

آیین پاسداشت شهید مصطفی چمران روز گذشته با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، رئیس و اعضای شورای شهر و معاونان و مدیران شهری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. شهردار تهران در جریان این مراسم با بیان اینکه شهید چمران زنده است و آنچه ما می‌بینیم را می‌بیند و فراتر از آن را می‌داند، گفت: افتخار این شهید آن بود که دانشمند است و بر قله‌های علم در نقطه‌ای ایستاده که دانشمندان به او حسرت می‌خورند. او مسئولیت‌پذیر و اهل درد بود. ظلم را بر نمی‌تابید، مجاهد بزرگی بود اما آنچه می‌توان درباره این شهید گفت «بندگی» اوست. شهید چمران هدفی جز خدا و عشقی جز شهادت نداشت. گمشده ما در گذشته و آینده هم این است.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر به کلام خدا رجوع کنیم می‌بینیم صفاتی که قرآن برای بزرگی می‌شمارد در این شهید دیده می‌شود زیرا در مقابل مومنان، خاکسار، در مقابل کافران، سخت و اهل جهاد بود.
او اضافه کرد: در چهره این شهید جز ایمان و عمل صالح، جز توصیه به حق، صبر و ایستادگی چیزی نمی‌توان مشاهده کرد.
زاکانی با نقل یک خاطره از حضور شهید چمران در شکستن محاصره سوسنگرد و تلاش او برای نجات همراهانش گفت: آیا در چهره این شهید جز ایمان و عمل صالح و توصیه به حق و ایستادگی را می‌توان دید؟ ما امروز گرد هم آمدیم تا عظمت و ارزش‌های انسانی و بندگی خوب خدا را ارج بنهیم.
بخش دیگری از این مراسم به اجرای تئاتر، شعرخوانی آیینی، پخش کلیپ و همچنین میزگردی با حضور 3نفر از همرزمان و هم‌دانشگاهیان شهید چمران اختصاص داشت و در پایان مراسم از 2کتاب در زمینه اندیشه‌های شهید چمران رونمایی شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید