• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195129
+
-

بازوی کمکی شهر

سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در پروژه های عمرانی مشارکت دارد

سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، یکی از بخش‌هایی است که با توجه به داشتن زیرمجموعه‌های متعدد و فعال در زمینه‌های عمرانی، ترافیکی، فناوری و... توانسته در برخی از فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای رفع مشکلات و ارتقای منظر شهری و افزایش امکانات رفاهی مردم پایتخت مؤثر باشد. برخی از پروژه‌های این مجموعه در گروه فرصت‌های سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری قرار گرفته‌اند. به‌عنوان مثال مرکز خرید و پارکینگ طبقاتی گلابدره، جزو موارد پیش‌بینی شده بود که با هماهنگی معاونت عمران شهرداری تهران، سازمان بازنشستگی به‌عنوان شریک معرفی شد. نمونه‌های این موارد زیاد است.

ورود موتورهای برقی
شاید تازه‌ترین خبر مبنی بر مشارکت سازمان بازنشستگی برای اجرای پروژه سرمایه‌گذاری را مشارکت در تهیه موتورهای برقی دانست. براساس اعلام علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نشست خبری اردیبشهت‌ماه درباره اضافه‌شدن موتورهای برقی به ناوگان حمل‌و نقل عمومی شهر تهران، مدیریت شهری برای ساخت موتور برقی باشرکت مپنا و وزیر صمت جلسه داشته و این وزارتخانه متعهد شده ساخت موتور برقی را پشتیبانی کند. او تأکید کرده: ورود
۵۰ هزار موتور کار به ناوگان تهران را در برنامه داریم و در برنامه‌ای سه‌ساله این رقم باید به ۴۰۰ هزار تا برسد. در تولید موتور کار بناست صندوق بازنشستگی شهرداری سرمایه‌گذاری کند تا با این کار هم درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشیم و هم سرمایه صندوق بازنشستگی ارتقا پیدا کند.

فعالیت در شبکه حمل‌ونقل عمومی
مشارکت در توسعه حمل‌ونقل عمومی از دیگر زمینه‌های فعالیتی است که تاکنون سازمان بازنشستگی و زیرمجموعه‌های آن وارد میدان شده و کارهای عملیاتی  را شروع کرده‌اند، به‌طوری که آبان‌ماه سال گذشته شهردار تهران پیشنهاد داد که با توجه به قابلیت‌های این سازمان در تهیه و خرید ون و اتوبوس هم مشارکت داشته باشند تا ناوگان حمل‌ونقل شهری گسترش یابد. چنان که شهردار تهران دراین‌باره گفته: در مقطعی سرمایه‌گذار خارجی می‌خواست با واردات، سرمایه‌گذاری کند و شبکه حمل‌ونقل ما را دست بگیرد، اما برای ما مهم است که سرمایه‌گذار داخلی و خودروسازان داخلی این شبکه را دست بگیرند. در این میان صندوق بازنشستگی، سازمان سرمایه‌گذاری و بانک شهر بهترین گزینه برای ما هستند.

پارکینگ‌هایی برای مردم
ساخت پارکینگ و مجموعه‌های تجاری یکی از کلان‌پروژه‌های شهری به شمار می‌آید که سازمان بازنشستگی در این زمینه هم توانسته مشارکت‌ داشته باشد. به‌عنوان مثال در خیابان دربند مجموعه فرهنگی، تفریحی، تجاری و پارکینگ گلابدره پیش‌بینی شده بود که این محل در باغ ملک قرارداشت و عملیات ساخت آن همچنان ادامه دارد. همچنین با توجه به مشکلات شهروندان و مراجعه‌کنندگان به محدوده‌های دربند، دارآباد، کلکچال و گلابدره به‌عنوان محورهای اصلی کوهنوردی و گردشگری در تهران، پیش‌بینی شد تا برای تامین پارکینگ از مشارکت سازمان بازنشستگی شهرداری استفاده شود چون در این محدوده سازمان بازنشستگی، پارکینگی دارد که می‌تواند بهره‌مندی از آن به رفع مشکل جای پارک مردم کمک کند.

طرح‌هایی که ادامه دارد
روند مشارکت‌های سازمان بازنشستگی همچنان ادامه دارد. تاجایی که نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری تهران تأکید دارد: برای اجرای چند پروژه، پیشنهادهایی به سازمان و صندوق بازنشستگی داده شده است که می‌توان از مواردی مانند ساخت چند مجتمع و برج مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران، ارائه طرح‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت شن‌چاله‌های منطقه18، ساخت پارکینگ طبقاتی و... نام برد. البته این پیشنهادها فقط مطرح شده و باید روند اداری و قراردادی و تأیید در شورای شهر و... سپری شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید