• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 29 خرداد 1402
کد مطلب : 194957
+
-

رونق دوباره حیات شهری در بلوار پرخاطره‌ تهرانی‌ها

نگاه
رونق دوباره حیات شهری در بلوار پرخاطره‌ تهرانی‌ها

رضا محمدی؛ شهردار منطقه6

منطقه6 تهران به‌عنوان گنجینه‌ای از خاطرات جمعی پایتخت‌نشینان بار فرهنگی و هویتی شهر را بر دوش می‌کشد. بلوار کشاورز نیز با قدمتی نزدیک به 65سال ردپای شهرسازی مدرن را به حافظه شهر ضمیمه می‌کند و یکی از نخستین بلوارهای ایران است که در قلب پایتخت‌(منطقه6) ساخته شد و از همان روزهای نخست محل تفریح و گردش تهرانی‌ها بود، اما با تغییر در شیوه زندگی شهری، رشد حیرت‌آور شهرنشینی و غلبه زندگی ماشینی در شهر کم‌کم از رونق بلوار کاسته و جایگاه تفریحی این بلوار برای تهرانی‌ها کم‌رنگ‌تر شد.
این بلوار 2.2‌کیلومتری شرقی-غربی از میدان ولیعصر شروع می‌شود و ابتدای خیابان دکتر غریب به پایان می‌رسد. در طول مسیر بلوار زیبا و چشم‌نواز کشاورز، خیابان‌های فلسطین، حجاب، وصال شیرازی، قدس، ۱۶آذر، کارگر و جمالزاده و پارک لاله قرار دارند که هر کدام از اینها نیز برای تهرانی‌ها خاطره‌انگیز است؛ لذا تصمیم ما در شهرداری منطقه‌6 احیای حیات زندگی شهری در این بلوار و رونق‌بخشیدن به خاطرات کم‌رنگ‌شده پایتخت‌نشینان با بلوار قدیمی ایران است‌.
تمرکز اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آیینی منطقه در بلوار کشاورز شاید به‌عنوان یک راهکار عملی تا حدودی بتواند حیات زندگی شهری این بلوار را رونق جدیدی بخشد. ما از 6ماهه دوم سال‌1401 تلاش کردیم تمامی برنامه‌های شهرداری را با مرکز این بلوار اجرایی کنیم که برپایی طولانی‌ترین میز خدمت سلامت پایتخت، توزیع بیش از 2هزار افطاری ساده و برگزاری جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی (در آینده نزدیک) و... ازجمله این اقدامات بود. قطعا این اقدامات در سال1402 نیز ادامه دارد.  هرچند شاید محل قرار‌گیری این بلوار در یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های پایتخت، احیای حیات شهری این بلوار را با پیچیدگی‌های خاصی همراه می‌کند، ولی تلاش می‌کنیم در ساعاتی با کاهش بار ترافیک خودرویی در محدوده بلوار با اجرای برنامه‌های ویژه، ارتقای خدمات شهری و فضای سبز در قدیمی‌ترین بلوار ایران، در امتداد خاطرات پایتخت‌نشینان به خاطره‌سازی‌ ادامه دهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید