• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19493
+
-

با مردم

با مردم

  ظلم در حق مستأجران

سلام. به‌عنوان کسی که سال‌ها به‌عنوان مشاور املاک فعالیت می‌کنم معتقدم رقابتی که در سایت‌های مختلف برای اعلام قیمت‌های غیرواقعی مسکن و اجاره بها شکل گرفته است باعث گرانی آنها شده و این ظلم در حق مستأجران است. متأسفانه این قیمت‌های نجومی به دلخواه و بدون درنظر گرفتن کار کارشناسی در سایت‌ها اعلام می‌شود. لطفا در روزنامه همشهری در این خصوص برای شهروندان اطلاع‌رسانی کنید.
رضوی از تهران

  نظارت بر میادین میوه و تره‌بار

بسیاری از مشتریان میادین میوه و تره‌بار سطح شهر که بیشترشان از خانواده‌های کارگر، کارمند یا بازنشسته با درآمد متوسط و حتی رو‌به‌پایین هستند، ترجیح می‌دهند از میادین میوه و تره‌بار خرید کنند تا حداقل کمی در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی شود. اما متأسفانه این روزها بیشتر میوه‌ها در میادین میوه و تره‌بار با قیمت بالایی به مشتریان عرضه می‌شود. به‌عنوان نمونه دیروز هندوانه کیلویی 3هزار تومان به فروش می‌رسید. آیا سزاوار است در این شرایط اقتصادی کارگران بازنشسته توان خرید هندوانه را هم نداشته باشند؟ از طرفی محصولاتی که در برخی از میادین میوه وتره بار عرضه می‌شوند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. چرا مسئولان در سازمان میادین میوه و تره بار نظارتی نمی‌کنند؟
گلایه تعدادی از شهروندان

  واریز نشدن معوقات

سلام خسته نباشید. با اینکه به روزهای پایانی خرداد 97نزدیک می‌شویم، اما هنوز خبری از واریز معوقات بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیست. از روزنامه وزین همشهری درخواست می‌کنیم این مشکل ما را هم پیگیری کند.
معصومیان از تهران

@  نسل آینده را دریابند

به گفته کارشناسان، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، سرقت، خودکشی، بی‌خانمانی، مهاجرت، فقر و بیکاری ازجمله مظاهر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که ریشه‌های آن تا حدود زیادی به فرهنگ و فرهنگسازی یک جامعه برمی‌گردد. در این زمینه مدرسه و آموزش و پرورش می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. نسل آینده کشور در اختیار مدرسه است و شخصیت کودک و دانش‌آموزان نیز از همین سال‌ها شکل می‌گیرد و هر محتوای آموزشی و آموزه‌ای که در اختیار آنان گذاشته شود به همین نحو رشد کرده و تربیت می‌شوند. انتظار می‌رود مسئولان در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های مناسب نسل آینده را دریابند.
5642...0912

  مرجع انتقال سند خودرو

سلام. با توجه به اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی گفتار و عمل پلیس در زمینه ثبت سند خودرو کاملا قانونی است اما دعوا بر سر مرجع انتقال سند خودرو بین پلیس راهور و دفاتر اسناد رسمی همچنان ادامه دارد. لطفا در این خصوص گزارشی بنویسید.
یک شهروند از تهران

  معضل متکدیان و دستفروشان در مترو

با عرض سلام و خسته نباشید. همه ما می‌دانیم بهترین وسیله حمل‌ونقل عمومی برای در امان ماندن از ترافیک خودروها، آلودگی  هوا، آلودگی صوتی و خطرات احتمالی دیگر که جان و مال مردم را تهدید می‌کند استفاده از متروست. حدود ١٣سال است از این وسیله برای رفت‌وآمد کاری استفاده می‌کنم و معتقدم مترو سرعت، امنیت و سلامت را به مسافران هدیه می‌کند. اما متأسفانه با وجود متکدیان و دستفروشان در اماکن مختلف مترو به‌خصوص مسافران شهر کرج، آرامش از مسافران گرفته شده است. لطفا به مسئولان در شرکت مترو بگویید برای حل این مشکل اقدامی بکنند.
5677...0937

  نگهداری از کتب درسی

به گفته کارشناسان حدود 16میلیون دانش‌آموز داریم که با اعمال مدیریت بر نحوه توزیع کتب درسی آنان و تأکید بر مراقبت هنگام استفاده از آن و حفظ و نگهداری کتب توسط دانش‌آموزان می‌توان در توزیع مجدد کتب فوق مابین دانش‌آموزان سال‌های بعد بهره برد. با این اقدام می‌توان سالانه میلیاردها تومان صرفه‌جویی کرد. لطفا منتشر کنید تا به گوش مسئولان در وزارت آموزش و پرورش برسد.
فانی از تهران

  فقط گرفتن عوارض در اتوبان‌ها!

باسلام. در مسیر رفت و برگشت اتوبان قزوین به رشت، در اطراف شهر رودبار به‌ویژه در ایام تعطیلات بیش از ۱۰کیلومتر ترافیک سنگین ایجاد می‌شود که ساعت‌ها وقت مسافران در ترافیک اعصاب خردکن بیهوده تلف می‌شود. ضمن اینکه ده‌ها هزار لیتر بنزین به هدر می‌رود وعلاوه بر آن آلودگی وسیعی به‌خصوص در تونل‌ها ایجاد شده و موجب انواع مشکلات ازجمله ناراحتی‌های تنفسی به‌خصوص در سالمندان و کودکان می‌شود. با این وضعیت گویا هیچ اراده و برنامه‌ای برای حل این مشکل وجود ندارد؟ آیا وظیفه مسئولان در وزارت راه و شهر‌سازی‌ فقط گرفتن عوارض 6هزارتومانی است؟
6721...0919

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید