• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 خرداد 1402
کد مطلب : 194895
+
-

افزایش ایمنی شهر تهران در آستانه یکصد سالگی سازمان آتش‌نشانی

افتتاح 2 ایستگاه جدید و برج آموزشی 15طبقه در پنجاه‌وهشتمین رویداد امید و افتخار

امید و افتخار
افزایش ایمنی شهر تهران در آستانه یکصد سالگی سازمان آتش‌نشانی

مهدی اسماعیل پور؛ روزنامه‌نگار

در آستانه یکصدمین سال تأسیس سازمان آتش‌نشانی، هشتمین پویش امید و افتخار به افتتاح 2 ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق 15 و 20 و همچنین احداث برج آموزشی 15طبقه در مرکز آموزش بین‌المللی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران واقع در محله صالح‌آباد شرقی اختصاص داشت و ایستگاه‌های 136 و 137 آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسید.

فرایند برخورد با ساختمان‌های ناایمن لاک‌پشتی است
پرویز سروری؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان این مراسم با اشاره به اینکه تهران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلانشهرهای جهان با مشکلات فراوانی مواجه است، گفت: «در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی سرعت و دقت باید توأمان مدنظر قرار گیرد و هیچ‌یک را نمی‌توان قربانی دیگری کرد. کار آتش‌نشانان اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که باید دقت و سرعت را با هم در کارها داشته باشند. امروز که برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه افتتاح شد، خدمت بزرگی در حوزه افزایش سطح آموزشی می‌شود البته مسئله ایمنی در شهر صرفا نمی‌تواند به آتش‌نشانی و آتش‌نشانان موکول شود؛ لذا قرارگاه ایمنی باید با قدرت و شدت کار خود را دنبال کند.» نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که فرایند برخورد با ساختمان‌های ناایمن معیوب است، گفت:«ما مشکلاتی در حوزه ایمنی در شهر تهران داریم. به شکلی که بحث ساختمان‌های ناایمن بارها مطرح شده و آتش‌نشانی نیز بارها اعلام کرده که در نظارت‌ها و سرکشی‌ها وظایف قانونی خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد، اما این فرایند در حال حاضر معیوب است. لذا باید با سیستم قضایی بنشینیم و فرایند مناسبی را تدوین کنیم. به شکلی که اگر ساختمانی چندبار اخطار گرفت سریعا پلمب شود و کار قضایی آن از قبل انجام شده باشد نه اینکه تازه بخواهند پرونده را وارد سیستم قضایی کنند. در حال حاضر فرایند ما لاک‌پشتی است درحالی‌که باید خودجوش و با زمانبندی عمل شود. در شورا موضوع تعاملی با قوه قضاییه در حال پیگیری است تا به فرایند مؤثر و صحیحی دست پیدا کنیم.»

کاهش زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه
حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت این برج آموزشی و همچنین 2 ایستگاه آتش‌نشانی قطعا در کاهش زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه و همچنین افزایش کیفیت عملیات آنها تأثیر بسزایی خواهد داشت، گفت:«کاهش زمان خدمت‌رسانی موضوعی است که طی سال‌های گذشته در این سازمان به خوبی دنبال شده و امروز خدا را شاکریم که این امر در جهت ارتقای سطح ایمنی صورت گرفته است. تحقق این مهم به‌معنای تحقق امنیت و آرامش بیشتر در جامعه برای شهروندان است. قطعا از همین مسیر ارتقای محیط‌زیست را نیز شاهد خواهیم بود. شهرداری در حوزه‌های مختلف روزانه و به‌صورت مداوم در حال خدمت‌رسانی است. خدمت‌رسانی‌ای که از حوزه نظافت، فضای سبز و زیباسازی تا دسترسی به بازارهای میوه و تره‌بار و رفع مزاحمت‌های مشاغل و... را در برمی‌گیرد و تحقق این مهم توسط نیروهای شهرداری تهران انجام می‌شود.»

رتبه یک برج آموزشی تهران در خاورمیانه
قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر در شهر تهران و برای اینکه طبق استانداردهای پیش‌بینی شده ظرف مدت ۴ تا ۶ دقیقه به محل حریق برسیم، باید نقاطی را برای احداث ایستگاه‌های جدید شناسایی کنیم، گفت: «درشرایطی که با کسری ۲۵۰۰نفری نیرو مواجه هستیم، اما حتی یک لحظه هم در مورد ایمنی شهروندان و حفظ جان و مال آنها دریغ نمی‌کنیم.    شبیه‌ساز برج 15طبقه‌‌ای افتتاح شد که همانند این برج آموزشی در خاورمیانه وجود ندارد تا نیروها بتوانند با آموزش‌ها و تمرین‌ها در حوادث واقعی کار را با کیفیت انجام دهند و موجب حفظ جان مردم شوند. بی‌تردید آموزش و ارتقای سطح آموزشی شهروندان و همچنین آموزش پیشگیری از بروز حوادث توسط سازمان آتش‌نشانی دنبال می‌شود و از سوی دیگر بازدیدها و نظارت‌ها توسط این سازمان در حال انجام است.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید