• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 28 خرداد 1402
کد مطلب : 194877
+
-

رونق موسیقی در پایتخت

گروه‌های موسیقی در سالن‌های تهران روزهای پرترافیکی را سپری می‌کنند

گزارش
رونق موسیقی در پایتخت

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

هفته گذشته، موسیقی، شلوغ‌ترین روزهایش را سپری کرد. روزهای پایانی تیرماه با آغاز ‌ماه محرم همزمان می‌شود و گروه‌های موسیقی در 40روز پیش رو در تلاش هستند تا کنسرت‌های خود را برگزار کنند. به جز گروه‌های موسیقی پاپ که روزهای پرترافیک اجرا را در تهران و دیگر شهرها می‌گذرانند، دیگر گروه‌های موسیقی هم جدول اجراهای خود را دارند.

پورناظری و قمصری در سعدآباد
پروژه مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری به کارگردانی هنری رضا موسوی، از روز سه‌شنبه ۳۰خرداد در محوطه باز کاخ سعدآباد با حمایت بخش خصوصی روی صحنه می‌رود. این دو هنرمند سال‌ها پیش در گروه «همنوازان حصار» سابقه همکاری داشتند. اکنون و پس از چندین سال، بار دیگر قرار است در کنار همدیگر، اجرایی را روی صحنه ببرند. به ‌نظر می‌رسد پورناظری با انتخاب سعدآباد، رقابتی با علیرضا قربانی خواهد داشت، اما پورناظری عنوان کرده که انتخاب سعدآباد به‌خاطر رقابت نبوده و سال‌هاست که در این مکان اجرا دارد. «در هوای بی‌چگونگی» کنسرت مشترک علی قمصری و پورناظری است که تا 3تیر اجرا می‌شود و ممکن است تمدید شود. قیمت بلیت‌های کنسرت قمصری از 100هزار تومان شروع شده و تا سقف 450هزار تومان به فروش می‌رسد که در مقایسه با بلیت‌ برنامه‌های علیرضا قربانی در کاخ سعدآباد کمتر است. فروش بلیت‌ها تا روز شنبه (27خرداد) برای دوم تیر به پایان رسیده، اما صندلی‌های خالی برای سوم تیر در سایت فروش دیده می‌شود.

قربانی رکورددار فروش
کاخ سعدآباد که چند سالی است توجه کنسرت‌گذاران را به ‌خود جلب کرده است پس از اینکه مسئولان گفتند که صدای بالای اسپیکرها و ارکسترها لزوما موجب تخریب نمی‌شود، این بار فضای خود را به کنسرت «علیرضا قربانی» اجاره داده است. علیرضا قربانی بعد از توری که در شهرهای مختلف داشت، به تهران رسید؛ بلیت‌های اجرای خواننده از کف قیمت 290هزار تومان تا سقف 690هزار تومان در حالی به پایان رسیده که خیلی‌ها در روزهای اول در تکاپوی خرید بلیت بودند و حتی شنیده شده که بازار سیاه برای بلیت‌ها به‌وجود آمده است. کنسرت علیرضا قربانی در سعدآباد تا 25تیر ادامه دارد که همه بلیت‌ها تا آن روز، فروش رفته است.

گروه لیان پرمخاطب
خیلی از طرفداران موسیقی نواحی، مشتاق تماشای کنسرت «لیان» هستند؛ گروهی که سال‌های سال است به اجرای برنامه می‌پردازد و به دور از همه ‌‌چیز لحظات خوشی را برای مخاطبش ایجاد می‌کند. گروه لیان امسال هم اجراهای خود را در تالار وحدت داشت و بلیت‌هایش مانند همیشه با استقبال خوب مخاطبان به فروش رسید. گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان طی 4 شب و در روزهای 23، 24، 25و 26خرداد در تالار وحدت روی صحنه رفت. این گروه در مجموع میزبان 2هزار و800علاقه‌مند به موسیقی جنوب ایران بود.

یک حاشیه و حمایت از اجراهای دارای مجوز
مهدی سالم، مدیرعامل بنیاد رودکی در پی حواشی ایجاد شده در حاشیه برگزاری برنامه گروه لیان در تالار وحدت گفت: قبل از اجرای کنسرت جمعه شب، فردی شناخته‌شده در بر‌هم‌زدن برنامه‌های هنری برای دقایق اندکی در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت که این امر با حضور بموقع مأموران خدوم نیروی انتظامی تحت کنترل قرار گرفت. سالم با تشریح تدابیر و اقدامات بنیاد رودکی برای مقابله با هر نوع هنجارشکنی و حفظ شئونات در برگزاری رویدادهای هنری و نیز تشکر از نیروی انتظامی در حمایت از نظم برگزاری رویدادهای هنری در سراسر کشور گفت: با توجه به اسناد و صورت‌جلسه تهیه شده توسط مأموران نیروی انتظامی برای این فرد شناخته‌شده که سابقه طولانی در ایجاد بلوا در اماکن هنری و تحریک احساسات پاک جامعه دینی با سیاه‌نمایی برگزاری رویدادهای هنری دارد، پرونده قضایی تشکیل و به‌زودی این امر از سوی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

کنسرت‌های نواحی در پایتخت
در روزهای پیش‌رو 2گروه موسیقی بندری و مازندرانی هم به اجرای برنامه می‌پردازند. کنسرت موسیقی مازندران «آوای تبری» گروهی است که 12تیر‌ماه در تالار وحدت ساعت21:30 اجرا می‌رود. این گروه‌ها در فروش بلیت مانند دیگر کنسرت‌ها در تالار وحدت از کف 100هزار تا سقف 450هزارتومان شروع می‌شود. جلال محمدی، سرپرست این گروه موسیقی است. 13تیر‌ماه هم گروه کنسرت بندری هم اجرای خود را در وحدت دارد.
گروه موسیقی فرج علیپور نیز بعد از برگزاری کنسرت در وزارت کشور، در روزهای ششم و هشتم تیر‌ماه در تالار وحدت اجرای خود را خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید