• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 خرداد 1402
کد مطلب : 194867
+
-

خدمات متقابل سینما و سیما

در نشست مشترک رئیس صدا‌وسیما و رئیس سازمان سینمایی، طرفین بر اشتراک مواضع و دیدگاه‌ها و لزوم همکاری‌های بیشتر تأکید کردند

خبر
خدمات متقابل سینما و سیما

رابطه سازمان صدا‌وسیما و سازمان سینمایی در 2 دهه اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در مواردی هم میان این دو سازمان مهم فرهنگی، اختلاف‌نظر‌های جدی وجود داشته؛ اختلافاتی که دودش بیشتر به چشم اهالی سینما می‌رفت. در این سال‌ها کوشیده شده تا رابطه صدا‌وسیما و سازمان سینمایی بهبود یابد و نشست اخیر روسای این دو سازمان نشان می‌دهد که تفاهم موردنظر برقرار شده است؛ اتفاقی که می‌تواند به سود سینمای ایران تمام شود.

صدا‌وسیما و سازمان سینمایی هم‌خانواده هستند
پیمان جبلی: 2 حوزه صداوسیما و سازمان سینمایی از همدیگر جدا نیستند و ما هم‌خانواده‌ایم. از نظر هدف و آرمان نیز افق‌های ما در این دوره مدیریتی رسانه ملی و دولت انقلابی سیزدهم، مشترک است. برگزاری جشنواره فیلم فجر گذشته، کاری جهادی بود. در رویدادهای بزرگی چون جشنواره فیلم فجر که برگزاری آن به‌خصوص در سال گذشته به‌خودی خود یک کار جهادی بود، با وزارت ارشاد همراهی داشتیم. ما اهمیت، حساسیت و سختی چنین کارهایی را کاملا درک می‌کنیم، زیرا در حوزه نمایش و سایر حیطه‌ها با فرصت‌ها و چالش‌های مشابهی روبه‌روییم؛ به‌ویژه در شرایط متفاوت سال گذشته و بعد از فتنه پاییز، حساسیت و اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر را درک می‌کردیم.همانطور که پیش از این گفته شد، تعاریف و فرصت‌ها در این دوره مدیریتی صداوسیما با سینما نزدیک است و لازم است این تعامل و همکاری ادامه یابد. از حکمرانی فرهنگی در کشور باید یک‌صدا بلند شود.

ماموریت مشترک 2سازمان
محمد خزاعی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا‌وسیما با همیاری و با حمایت و پشتیبانی، فراز و نشیب‌های سال گذشته را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته‌اند.رسانه ملی رسالت و مسئولیت سخت و بزرگی در همه حوزه‌ها دارد و در مقیاس وسیع‌تری با طیف‌ها، اقشار، نهادها و دستگاه‌های مختلف سروکار دارد. با این حال نباید خدمات رسانه ملی را در حوزه سینما نادیده گرفت.2 دهه است که جریاناتی درصدد مخدوش کردن مشروعیت و مقبولیت رسانه ملی هستند.تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا رسانه ملی تحت‌تأثیر جوسازی‌ها و هجمه‌ها از ماموریت و اهداف اصلی خود فاصله بگیرد ولی موفق نشده‌اند. همواره شاهد حملات ناجوانمردانه به رسانه ملی بوده و هستیم.2 سازمان، در بسیاری از حوزه‌ها با چالش‌ها و مشکلات مشترکی مواجه هستند. ولی یادمان باشد مرزبانی فرهنگی و اخلاقی و نیز به‌ویژه امیدآفرینی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور در شرایط امروز از مهم‌ترین مولفه‌های ماموریتی ماست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید