• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 28 خرداد 1402
کد مطلب : 194817
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRPDn
+
-

مکس چسبیده

چرا آلگری یوونتوس را رها نمی‌کند؟

مکس چسبیده

مکس آلگری پیشنهاد باشگاه‌ها و تیم ملی عربستان را رد کرد. او نمی‌خواهد از یوونتوس و زجر دادن هوادارانش دل بکند. الاهلی هنوز آلگری را می‌خواهد و حاضر است برای 2سال و برای هر فصل 40میلیون یورو به او بپردازد و حتی برای دریافت رضایتنامه‌اش 10میلیون یورو به یوونتوس بدهد. اگر این اتفاق می‌افتاد، از بین ایگور تودور و کونته یکی برای هدایت یووه برگزیده می‌شد. اما معلوم نیست چرا آلگری این‌قدر به یووه چسبیده. او حتی یک‌بار پیشنهاد سرمربیگری رئال‌مادرید را به بهانه بیماری مادرش رد کرده بود. شاید او می‌ترسد در خارج ایتالیا دچار غم غربت شود. به‌نظر می‌رسد ناتوانی در دل کندن از خانواده،‌ او را به یوونتوس چسبانده. این مربی محافظه‌کار ایتالیایی قصد دارد تیم را که حتی موفق به کسب سهمیه لیگ اروپا هم نشده، متحول کند. بازیکنانی که به تیم‌های دیگر قرض داده شده‌اند، قصد بازگشت ندارند. مک‌کنی در لیدز، دنیس زکریا در چلسی و آرتور ملو در لیورپول حضور داشتند و همگی دورانی کاملا ناموفق را سپری کردند. هیچ‌یک از این 3باشگاه قصد تمدید یا قطعی کردن قرارداد این بازیکنان را ندارند و خود آلگری هم آنها را نمی‌خواهد. دی‌ماریا به محض پایان یافتن فصل از این باشگاه رفت. او یا به عربستان می‌رود یا راهی آمریکا خواهد شد تا با دوستش مسی هم‌تیمی شود. دیگر دوست مسی که توسط باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در فصل گذشته از او دور نگه داشته شده بود تا باند این ستاره آرژانتینی ضعیف شود، پاردس بود که یک فصل ناموفق را در یوونتوس سپری کرد. بعید است قراردادش تمدید شود یا حتی بتواند به پاریس برگردد. او هم باید تیمی جدید برای خودش دست‌وپا کند. قرارداد کوادرادو و الکس ساندرو، 2مدافع راست و چپ اهل آمریکای جنوبی این تیم هم تمدید نخواهد شد. فنرباغچه به کوادرادو علاقه‌مند است. از طرفی ولاهوویچ مشتریانی دست به نقد از آلمان، انگلیس و فرانسه دارد و بعید است در تورین بماند. فدریکو کیه‌زا که پس از طی کردن مصدومیتی خیلی طولانی در اواخر فصل به ترکیب برگشته بود، قراردادش رو به پایان است اما برای تمدید درخواست حقوق 8میلیون یورویی کرده که باشگاه حاضر نیست آن را بپذیرد. او پیش از مصدومیت پیشنهادهای زیادی داشت ازجمله پیشنهاد جدی از چلسی. حالا شایعه شده که بایرن‌مونیخ خواهان این وینگر است و یووه برای او 50میلیون یورو درخواست داده.
کولوسفسکی هم که یک‌سال و نیم قرضی در تاتنهام بود، با مبلغ 30میلیون یورو به این باشگاه واگذار شد. یووه در عوض، با پرداخت 7میلیون یورو می‌خواهد قرارداد آرکادیوش میلیک را دائمی کند. میلینکوویچ ساویچ از لاتزیو برای پست هافبک دفاعی مد‌نظر است که این انتقال بسیار گران و پیچیده خواهد بود. رانوکیا از قرارداد قرضی با مونتزا برمی‌گردد ولی معلوم نیست در تیم بماند. او باید در اردوی پیش‌فصل تست شود. ربیو که به پاریس و لیگ برتر لینک شده بود، شاید قراردادش را تمدید کند.
بازیکنان مد‌نظر یووه هم سخت است به این تیم بیایند، چون این تیم در 2لیگ اروپایی جایی ندارد. یووه برای دفاع راست ساشا بوئِی از گالاتاسرای و همچنین کاستانیه از لستر را درنظر دارد. لستر برای کاستانیه 15میلیون می‌خواهد. یووه با چلسی درباره چزاره کاسادی مذاکراتی داشته. مارکوس آکونیا، مدافع چپ آرژانتینی سویا به یووه پیشنهاد شده است. چند بازیکن متوسط دیگر مثل ادوریوسولا و لوکاس واسکس از رئال‌مادرید هم مدنظر باشگاه هستند. زانیولو هم مد‌نظر است اما بند فسخ 35میلیون یورویی دارد که مشکل است.
وقتی باشگاه از لحاظ اقتصادی به گل نشسته و تیم در تورنمنت‌های بزرگ اروپایی حضور ندارد، همین وضعیت پیش می‌آید. با اینکه ایتالیایی‌ها درفینال هر 3 تورنمنت اروپایی حضور داشتند ولی وضع اقتصادی آنها خوب نیست. فصل گذشته تیم اینترمیلان 87میلیون یورو از حق پخش درآمد کسب کرد، یوونتوس 78میلیون. این در حالی است که پایین‌ترین باشگاه در لیگ برتر 116میلیون یورو از این محل درآمد داشت. یعنی اینتر یا میلان یا یووه اگر بازیکنی را بخواهند باید در جدالی نابرابر با تیم ساوتهمپتون یا برنلی رقابت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید