• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19475
+
-

سکان تئاترشهر به‌دست چه‌کسی می‌افتد؟

مدیر مرکز هنرهای نمایشی از تشکیل شورای هنری تئاترشهر خبر داد

سکان تئاترشهر به‌دست چه‌کسی می‌افتد؟


فهیمه پناه‌آذر/ خبر‌نگار
یک ماه است که مجموعه تئاترشهر به‌عنوان مرکز تئاتر ایران، مدیر ندارد. پیمان شریعتی استعفای خود را 21اردیبهشت‌ماه به مرکز هنرهای نمایشی داد و حالا شهرام کرمی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی که خود به‌تازگی مدیریت تئاتر کشور را برعهده گرفته است، به گزینه‌های روی میزش فکر می‌کند. گزینه‌هایی که نام برخی از آنها کم‌وبیش آشناست. این روزها کرمی، در حال بررسی و رایزنی افراد برای مدیریت تئاترشهر بوده و معتقد است انتخاب مدیر برای این مجموعه باید با دقت و حساب شده باشد.

شهرام کرمی، مدیر اداره کل مرکز هنرهای نمایشی درباره انتخاب مدیریت تئاترشهر با عنوان این مطلب که مدیر تئاترشهر اوایل هفته آینده مشخص می‌شود، به همشهری گفت: «در حال حاضر چند گزینه مورد نظر است و مشغول صحبت و مذاکره با افراد هستیم.» کرمی در پاسخ به این سؤال که چرا انتخاب مدیر تئاترشهر زمان زیادی را برده، ادامه داد:«مجموعه تئاترشهر قطب تئاتر پایتخت و حتی کشور به‌حساب می‌آید. بزرگ‌ترین هنرمندان تئاتر از این مکان کار خود را آغاز کردند و در طول تاریخ تئاتر ایران بهترین نمایش‌ها در تئاترشهر هم روی صحنه رفته است. این اهمیت نشان می‌دهد که باید مدیری مدبر و آگاه را برای  این مجموعه انتخاب کرد.»

کرمی در روزهای پایانی اسفند سال گذشته و با رفتن مهدی شفیعی، انتخاب شد، درباره معیارهای مهم انتخاب مدیر نیز گفت: «مدیر تئاترشهر باید مقبول هنرمندان تئاتر و کارآشنا باشد. همچنین باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را ارائه کند.» او همچنین از تشکیل شورای هنری در تئاترشهر خبر داد و عنوان کرد که با انتخاب مدیر مجموعه، ‌شورای هنری تئاترشهر تشکیل می‌شود. کرمی که تجربه مدیریت امور نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را نیز داشته، معتقد است که در مدیریت تئاترشهر قائل به مدیریت فردی نیست و شورای هنری می‌تواند در مدیریت کمک‌حال باشد و تأثیر مثبتی بگذارد.

هرچند در چند سال گذشته نیز شورایی اداره شدن تالارهای تئاترشهر تجربه چندان موفقی نداشته اما او عنوان می‌کند:«مدیر تئاترشهر به محض انتخاب شدن، اعضای شورا را معرفی می‌کند. در واقع تجمیع آرا و نظرات مهم است و اگر درست مدیریت شود، تشکیل شورا می‌تواند تأثیرگذار باشد.»

دبیر اسبق جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره اسامی‌ای که برای مدیریت تئاترشهر درنظر گرفته شده و در پاسخ به این سؤال که شنیده شده مجید گیاهچی سکان هدایت تئاترشهر را بر عهده می‌گیرد، گفت: «یکی از گزینه‌ها، مجید گیاهچی است اما هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌ایم.»

 هرچند شهرام کرمی از ابتدا با رفتن مدیران ازجمله پیمان شریعتی، ‌مدیر تئاترشهر موافق نبود، اما باید تا چند روز آینده صبر کرد تا مدیر جدید تئاترشهر انتخاب شود. او معتقد است: « باید نیروهای مستعد و کاربلد در مرکز حضور داشته باشند و با استعفای برخی از مدیران، درصورت کارآمدی مسئولیت‌های دیگر به آنها واگذار می‌شود. »

در ‌ماه اخیر برخی مدیران مرکز هنرهای نمایشی استعفا کردند، جابه‌جایی‌ها هم بین مدیران تالارهای نمایشی دیده می‌شود. روز گذشته نیز کیوان نخعی، مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی استعفای خود را اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید