• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 27 خرداد 1402
کد مطلب : 194692
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwG9r
+
-

تفریح تا فینال

تیم ملی با پیروزی پر گل در برابر تیم ضعیف قرقیزستان به فینال تورنمنت کافا رسید هرچند برای چهارمین بازی پیاپی از رقبا گل خورد

تفریح تا فینال

مطابق انتظار تیم ملی کار دشواری برای غلبه بر قرقیزستان و رسیدن به بازی نهایی تورنمنت کافا نداشت. اگرچه در نیمه اول کار کمی گره خورد اما اواخر این نیمه موتور گلزنی ملی‌پوشان ایرانی روشن شد و نهایتا تیم ملی توانست با برتری 2 بر صفر به رختکن برود. تیم ملی در نیمه دوم هم 3گل دیگر زد تا با احتساب گلی که خوردیم، در مجموع این بازی را با برتری 5 بر یک پشت سر بگذاریم و حریف ازبکستان در دیدار نهایی شویم.
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی دیدار با قرقیزستان را با این ترکیب آغاز کرد: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، روزبه چشمی، محمد کریمی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رضا اسدی و مهدی طارمی. در حالی که تیم ملی در نیم‌ساعت آغازین مسابقه عملکرد چندان جالبی ارائه نداده بود، دقیقه 34 مهدی طارمی ورق را برگرداند و طلسم دروازه حریف را شکست. پاس در عمق علیرضا جهانبخش و اشتباه مدافع حریف در دفع توپ باعث شد طارمی در موقعیت خوبی قرار بگیرد و با یک ضربه آرام دروازه حریف را باز کند. تنها 5دقیقه بعد گل دوم ایران از راه رسید و باز هم مهدی طارمی زننده آن بود. این بار مدافع جوان قرقیزستان روی مهدی ترابی مرتکب خطای پنالتی شد و طارمی با ضربه‌ای به میانه دروازه اختلاف را به 2گل رساند.
نیمه دوم با یک غافلگیری برای تیم ملی ایران همراه بود؛ جایی که دقیقه 52 موزایف با استفاده از اشتباه مرتضی پورعلی‌گنجی در زمان‌بندی، در موقعیتی تک به تک صاحب توپ شد و با یک ضربه سرضرب برای قرقیزستان گل زد. پس از این گل، مسابقه برای دقایقی با هیجان بیشتر دنبال شد، اما دقیقه 56 ارسال زمینی محمد محبی و بغل پای مهدی طارمی، هت‌تریک مهاجم تیم ملی را به همراه آورد. سردار آزمون که یکی از تعویضی‌های ایران در این بازی بود، دقایق 66 و 79 گل‌های چهارم و پنجم ایران را زد. به این ترتیب ایران به آسانی بر میزبان این مرحله از مسابقات غلبه کرد و فینالیست شد.
دیدار نهایی تورنمنت کافا سه‌شنبه در تاشکند بین ایران و ازبکستان برگزار خواهد شد و این در حالی است که نقطه‌ضعف عجیب تیم ملی در دوران امیر قلعه‌نویی همچنان حفظ شده است؛ اینکه تیم ملی هنوز هیچ کلین‌شیتی نداشته و از رقبای ضعیف و ناآماده خود هم گل دریافت می‌کند. آنچه مسلم است این 2بازی نتوانسته محک محکمی برای ملی‌پوشان باشد، اما شاید دیدار فینال با ازبکستان شرایط دیگری پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید