• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
جمعه 26 خرداد 1402
کد مطلب : 194638
+
-

بازار گل شهید فکوری

عطرخوش گل‌های زینتی

پروانه بهرام نژاد

در محدوده میدان آزادی بازار گلی وجود دارد که در آنجا می‌توانید به‌صورت عمده و جزیی گل بخرید. این بازار گل که قدیمی‌ترین بازار گل محدوده غرب تهران به‌شمار می‌آید و از بیش از 17سال قبل تا‌کنون میزبان شهروندان  است و به آنها در غرفه‌ها و بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند.

  دسترسی و قیمت مناسب
موقعیت مکانی خوب و دسترسی ساده شهری در کنار قیمت مناسب با توجه به کیفیت، بازار گل و گیاه شهید فکوری را به یکی از پاتوق‌های محبوب گل وگیاه در غرب تهران تبدیل کرده است. در این بازار که غرفه‌هایش در یک سوله بزرگ طراحی شده و قرار گرفته است، انواع گل و گیاه متنوعی برای فروش عرضه می‌شود. در کنار اینها انواع درخت‌ و نهال‌های مثمر و غیرمثمر، گیاهان زینتی و آپارتمانی، کاکتوس، گیاه باغچه و فضای باز، انواع بذرهای سبزی و گیاهان خوراکی و بسیاری از گیاهان متداول و موجود در بازار را می‌توان تهیه کرد. تفاوت قیمت محصولات عرضه شده در این بازار نسبت به گلفروشی‌های محدوده یکی دیگر از عواملی است که خریداران را راهی اینجا می‌کند تا گیاهان موردنظر خود را با قیمت مناسب‌تری بخرند. بازار گل وگیاه شهید فکوری که در مرز منطقه‌های 9و 5شهرداری قرار دارد، برای ساکنان غرب تهران در دسترس و بسیار خوش مسیر است.

  میزبانی طولانی مدت
اگرچه این مجموعه از نظر وسعت و تنوع محصولات به پای دیگر بازار گل‌های پایتخت ازجمله بازار امام‌رضا(ع) و شهید محلاتی نمی‌رسد اما با کمی جست‌وجو می‌توانید گل‌ها و گیاهان بسیار زیبایی را تهیه کنید. چراکه در اینجا نیز انواع گلدان‌های تزیینی در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، در کنار لوازم مورد نیاز برای گل‌کاری و باغبانی کود، انواع بذر و سایر کالاهای مرتبط با گل و گیاه نیز عرضه می‌شوند. دسترسی به بازار گل و گیاه شهید فکوری با خودروی شخصی به‌راحتی امکان‌پذیر است و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی اتوبوس یا تاکسی و مترو هم کافی است خودتان را به میدان آزادی برسانید و با کمی پیاده‌روی به بازار گل فکوری بروید. یکی دیگر از مزیت‌های اصلی این بازار زمان فعالیتش است که تا حدود ساعت 20 میزبان مراجعان است و به همین دلیل می‌توانید حتی بعد از ساعت کاری و در روزهای هفته هم به این بازار بروید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید