• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194605
+
-

با مردم/کاشت درختان، متناسب با اقلیم و آب و هوای هر منطقه باشد

یکی از اقداماتی که به‌طور قابل توجهی به حفظ محیط‌زیست و آب و هوای هر منطقه کمک می‌کند شناخت اقلیم و نوع خاک آن است. بسیاری از اوقات بدون درنظر‌گرفتن عوامل مهم و اساسی محیط‌زیستی هر منطقه، درختانی کاشته می‌شوند که نه‌تنها سودی ندارند بلکه در دراز‌مدت موجب از بین‌رفتن و سفت‌شدن خاک و جلوگیری از ورود آب‌های سطحی به عمق زمین و پر‌شدن سفره‌های زیرزمینی و متعاقب آن جاری‌شدن سیلاب می‌شوند. مثال دیگر کاشت درختانی مثل توت و شاتوت در خیابان‌ها و محل‌های گذر است که تنها به له‌شدن میوه‌ها زیر‌پای رهگذران و کثیف‌شدن معابر منجر خواهد شد. به همین جهت ضروری است تا کاشت گیاهان کاملا مطابق و همسو با اقلیم و شرایط آب وهوایی هر شهر باشد تا کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد شود.
پرستش از تهران

جاده دسترسی به باغات روستایی خاییز تنگستان احداث شود
تعدادی از کشاورزان در روستای خاییز تنگستان به‌دلیل نبود جاده به باغات خود دسترسی ندارند. بیش از 3دهه است که این باغات دور از روستا جاده دسترسی ندارند و مردم انتظار دارند بعد از گذشت سال‌ها این دسترسی به باغات برای کشاورزان این روستا امکانپذیر شود.
موسوی از خاییز تنگستان

آب در غرب تهران همچنان کم‌فشار یا قطع است
آب در غرب تهران به‌دلیل ریزش کوه و سیل چند روز قبل چندین ساعت قطع بود. سپس دچار افت فشار و قطع و وصل مداوم شد که تحمل این وضع در شرایط کنونی به‌خصوص برای خانواده‌هایی امثال ما که چند فرزند کوچک دارند بسیار سخت است.
فاطمیان از شهرآرای تهران

پیامک
روشنایی جاده خاوران مناسب و کافی نیست

جاده خاوران در تهران محل تردد دائمی ماشین‌های سنگین است. متأسفانه نبود روشنایی به‌خصوص هنگام شب و تاریک‌شدن هوا، موجب می‌شود تا رانندگان دید کافی نداشته باشند و این موضوع اغلب منجر به تصادف و از دست‌رفتن جان و مال مردم می‌شود. مسئولان می‌توانند با نصب چراغ‌های کافی و تامین روشنایی در این مسیر به سادگی جلوی این اتفاقات تلخ و ناگوار را بگیرند.
اسلامی از تهران، شهرک صنعتی خوارزمی

قیمت فروش آب معدنی، نیازمند نظارت بیشتری است
متأسفانه همیشه هستند کسانی که از موقعیت‌های خاص به نفع خودشان بهره‌برداری می‌کنند. مثل برخی از فروشندگان که با گرم‌شدن هوا و قطعی آب شهری در برخی مناطق، آب معدنی را بین یک و نیم تا دو برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند. مسلما اگر برای این افراد جریمه و مجازاتی درنظر گرفته شود، جلوی این قبیل کارهای غیراخلاقی و غیرقانونی گرفته خواهد شد.
میرفندرسکی از بابل

آب در خیابان ناصریه گرمدره از یک‌سال قبل هدر می‌رود
مدت یک‌سال است که شیر اصلی آب در خیابان ناصریه در شهر گرمدره خراب است و آب هدر می‌رود. هرقدر با اداره آب گرمدره تماس می‌گیریم بی‌توجه هستند. در این شرایط کمبود آب چرا اجازه می‌دهند هر دقیقه این میزان آب هدر رود؟
خوشدلی از گرمدره

فاضلاب سرویس بهداشتی در جوی آب
مدت‌هاست فاضلاب سرویس بهداشتی در جوی آب مقابل کارخانجات زامیاد در جاده قدیم کرج رها‌سازی‌ می‌شود که ضمن بوی تعفن باعث گسترش بیماری‌ها و ایجاد چهره بسیار نازیبا شده است. لطفا پیگیری شود.
 محمد از تهران

پیام
بلوار کشاورز اراک نیازمند ایمن‌سازی‌ جدی است

متأسفانه به‌دلیل سرعت زیاد خودروها و عدم‌نصب دوربین کنترل سرعت در بلوار کشاورز اراک به‌خصوص در نواحی کوی ناصری تا قبل از سه‌راه فاطمیه هر ساله تعدادی از شهروندان جان خود را از دست می‌دهند. در آخرین مورد چند روز قبل بانویی جان خود را از دست داد و راننده گریخت. اهالی کوی ناصری و به‌خصوص دانش‌آموزان همه روزه باید از بزرگراه کشاورز که فاقد ایمنی، دوربین و سرعت‌کاه و ... است عبور کنند. تنها یک پل عابر پیاده در ابتدای این بلوار وجود دارد که برای استفاده از آن باید ورزشکار بود و وقت بسیار داشت و در واقع عملا غیرقابل استفاده است. در سراسر این بلوار هیچ‌گونه دوربین کنترل سرعت یا سرعت‌کاه وجود ندارد، همچنین از خطوط عابر پیاده و نصب چراغ راهنمایی هشدار‌دهنده نیز خبری نیست. از مسئولان شهری اراک سؤال داریم آیا با تعداد کثیری کشته در سال، هنوز وقت آن نشده است که فکری اساسی برای این منطقه بسیار حادثه‌خیز کنند؟
نورزادی از اراک

 مراکز مشاوره کلانتری‌ها عملکرد خوبی دارند
چند سالی است که کلانتری‌ها با حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی رنگ تازه‌ای به‌خود گرفته تا بتوانند با توجه به رشته تحصیلی‌شان مسائل و مشکلات مراجعان به کلانتری‌ها را رفع کنند. در این میان جدا از کلانتری‌ها، مراکز مشاوره نیروی انتظامی نیز به‌صورت تخصصی‌تر، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به هموطنان عزیز هستند؛ به‌عنوان نمونه مرکز مشاوره خاوران تهران به نشانی خیابان خاوران، نبش کوچه جنگروی، کلانتری ۱۱۴ غیاثی توانسته روزانه با انجام مشاوره‌های گوناگون در جهت رفع مشکلات مردم تلاش‌های درخور توجهی انجام دهند. به‌جاست از اقدام مفید مسئولان نسبت به راه‌اندازی مراکز فوق قدردانی کنیم.
علی اکبر فرقانی از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید