• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194600
+
-

درخواست قاتل برای رهایی از بلاتکلیفی نجاتش داد

بخشش پس از 24سال

جنایی
بخشش پس از 24سال

عامل قتل راننده اتوبوس که از 24سال قبل در زندان به سر می‌برد، با نوشتن نامه‌ای درخواست کرد تکلیفش روشن شود و همین درخواست او باعث گذشت خانواده مقتول شد.
به گزارش همشهری، پرونده این مرد خرداد سال 78در کرج گشوده شد. در آن زمان خانواده مردی به نام وحید به اداره پلیس کرج رفت و خبر از ناپدید شدن وی داد. آنطور که خانواده وحید می‌گفت، وی راننده اتوبوس بود که علاوه بر سرویس مدرسه، به شهرهای مختلف هم مسافر می‌برد. او آخرین‌بار برای بردن چند مسافر به شهرستان رفته اما دیگر برنگشته بود که همین موضوع موجب نگرانی خانواده وحید شده بود. در جریان تحقیقات پلیس معلوم شد که اتوبوس مرد گمشده در نمایشگاهی فروخته شده است. کسی که آن را فروخته بود، دوست صمیمی مرد گمشده به نام عماد بود. این مرد پس از دستگیری به قتل راننده اتوبوس اعتراف کرد و گفت: من و وحید(راننده اتوبوس) سال‌ها با هم دوست بودیم اما حدود 2 سال از او بی‌خبر بودم تا اینکه یک روز اتفاقی وی را در خیابان دیدم. او اتوبوس خریده و وضع مالی‌اش خوب شده بود؛ درحالی‌که من بیکار بودم و نمی‌توانستم خرج خودم و دو فرزندم را تامین کنم.
وی ادامه داد: یک روز که نزد یکی از دوستان معتادم درباره وحید و وضعیت مالی‌اش حرف زدم، پیشنهاد کرد که اتوبوس او را سرقت کنیم. ابتدا قبول نکردم اما بعد وسوسه شدم. روز حادثه سراغ وحید رفتیم و با تهدید دست و پایش را بستیم و به دهانش چسب زدیم. او را روی صندلی انداختیم تا در جای خلوتی رهایش کنیم. در بین راه متوجه شدیم که او بر اثر خفگی جانش را از دست داده است. ترسیدیم و جسدش را در گودالی در بیابان‌های حوالی کرج انداختیم. سپس اتوبوس را در یک نمایشگاه با مدارک وحید که داخل ماشین بود، فروختیم. با اعتراف این مرد، همدست وی نیز دستگیر شد و هر دو متهم به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم شدند. مدتی پس از تأیید حکم، مرد معتاد به دار مجازات آویخته شد، اما حکم متهم دیگر یعنی دوست مقتول اجرا نشد.

رهایی از مرگ
 24سال از جنایت گذشته و هنوز حکم این مرد اجرا نشده بود. وی چندی قبل با نوشتن نامه‌ای از دستگاه قضایی درخواست کرد تا او را از بلاتکلیفی نجات بدهند. در این شرایط تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران جلسه‌ای تشکیل دادند تا از اولیای دم رضایت بگیرند. نتیجه جلسه خوب بود و اولیای دم حاضر شدند به شرط دریافت دیه، مرد اعدامی را که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت ببخشند. آنها عنوان کردند که وی را به‌خاطر فرزندانش و اینکه بعد از این همه سال از قتل پشیمان است می‌بخشند تا دیه را صرف امور خیریه کنند. به این ترتیب با بخشش اولیای دم، مرد اعدامی از مجازات قصاص رهایی یافت تا به‌زودی به کمک خیرین مبلغ دیه را فراهم کند و پس از 24سال از زندان آزاد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید