• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194559
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnAx3
+
-

نقل قول

خودکفایی در تولید قرنیه مصنوعی
محمود جباروند/دبیر بورد چشم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:خودکفایی در تولید قرنیه مصنوعی یکی از دستاوردهای کشور است. ایران از نظر وضعیت تحقیقات و پژوهش در حوزه چشم پزشکی با کشورهای پیشرفته برابر است و به‌دلیل گستردگی و کیفیت بالای ارائه خدمات و درمان چشم‌پزشکی هیچ بیماری به خارج اعزام نمی‌شود.

بهزیستی با کسی مماشات نمی‌کند
سیدمحمدجواد حسینی / مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور:درپی تأیید اخبار شکنجه کودکی در مرکز خیریه زنجیره مهر ماندگار مسئول فنی برکنار و مؤسسه، از پیگیری حقوقی خلع ید شد. همچنین قرار بازداشت برای دو نفر از کارکنان مؤسسه به‌دلیل رفتار نامناسب با کودک صادر شد. سازمان بهزیستی در حفظ و صیانت از سلامت و‌شان و منزلت کودکان تحت سرپرستی با هیچ‌کس مماشات نمی‌کند و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

کوچ داروخانه‌دارها به شمال شهر
یدالله سهرابی/عضو شورای‌عالی نظام پزشکی: داروخانه‌داران برای کسب درآمد بیشتر به مناطق مرفه‌نشین کوچ کرده‌اند و بیماران در مناطق کم‌برخوردار برای تهیه دارو باید یک سفر نیم‌روزی را تجربه کنند. با توجه به این شرایط بررسی مجدد و اصلاح اجرای آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها باید در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار بگیرد.

روند افزایشی بیماران قلبی و عروقی در کشور
حسین فرشیدی/معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ۳۰درصد افراد جامعه به فشار خون بالا و ۱۲درصد به دیابت مبتلا هستند که ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و شمار مبتلایان به این بیماری‌ها در کشور روند افزایشی دارد. براساس آمار سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۱درصد افراد بالای ۱۸سال دچار کم‌تحرکی هستند که باعث می‌شود به شمار مبتلایان به این بیماری‌ها افزوده شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :