• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194558
+
-

افزایش 20درصد به یارانه دهک پایین‌ها

تصمیم دولت بر این است که ۲۰درصد به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است امکان این کار وجود دارد چرا که در اقتصاد کشور اتفاق‌های خوبی در حال وقوع است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به سفرها و پیگیری‌هایی که رئیس‌جمهور دارند، رونق خوبی در سال۱۴۰۲ رخ دهد.
سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفته به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آرزو دارد میزان یارانه را افزایش دهد و به این موضوع نیز امیدوار است تا شرمنده آحاد مختلف مردم نشود.
او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخبار طرح شده از رانت‌ها و فساد‌ها در صندوق بازنشستگی کشوری چه میزان صحت دارد، اظهار داشته: امکان دارد
خدایی نکرده در برخی از شرکت‌ها تخلف‌هایی صورت بگیرد. هم مرکز حراست ما، هم مرکز بازرسی ما و هم مدیران عامل ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلفی کشف شد با شدت و قدرت برخورد شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین تغییرات صورت‌گرفته در لایحه برنامه هفتم توسعه پیرامون مسائل کارگران چه بوده است؟ از اصحاب رسانه خواهش کرده در این‌باره پیش‌داوری نکرده و اجازه دهند تا برنامه تقدیم مجلس شود؛ «برنامه‌ای که تقدیم مجلس شد یعنی به تأیید هیأت وزیران و رئیس‌جمهور رسیده است. طبیعی است که این برنامه مانند همه برنامه‌ها نقدپذیر است. مانند همه برنامه‌های دیگر آحاد مختلف مردم و شخصیت‌های مختلف می‌توانند نقد خود را نسبت به برنامه هفتم داشته باشند. ما به‌عنوان کارگزاران نظام و دولت موظف هستیم که نقدهای مردم و نخبگان را پاسخگو باشیم. برخی از اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود صحت ندارد. البته باید بگویم که برخی از اصلاحات در حوزه صندوق‌ها گریزناپذیر است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید