• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194546
+
-

اسدی یک‌میلیون دلار می‌خواهد

گام اول تراکتور در نقل‌وانتقالات تمدید قرارداد اسدی و اخباری است که این دو نفر جمعا 80میلیارد درخواست کرده‌اند!

اسدی یک‌میلیون دلار می‌خواهد

 امیرحسین اعظمی

فصل نقل و انتقالات در حالی از چند روز پیش به‌صورت رسمی آغاز شد که باشگاه تراکتور هنوز بازیکن جدیدی به لیست تیمش اضافه نکرده و همین موضوع باعث شده تا مدیران این باشگاه توسط هواداران مورد انتقاد قرار بگیرند. این در حالی است که وضعیت محمدرضا اخباری و رضا اسدی نیز همچنان مبهم است و مدیران تراکتور هنوز موفق به تمدید قرارداد با این 2بازیکن نشده‌اند. با این حال زنوزی مالک باشگاه تراکتور در تلاش برای بستن تیمی پرقدرت برای فصل آینده است تا تراکتور بعد از چند سال دوباره در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

   اخباری یا پورحمیدی؟
یکی از چالش‌های تراکتور در این مدت، بحث تمدید قرارداد اخباری بوده که هنوز تکلیف این دروازه‌بان برای فصل آینده مشخص نشده است. قرارداد این بازیکن در فصل گذشته 9میلیارد بود که البته پرداخت 200میلیون تومان به ازای هر کلین‌شیت برای این بازیکن درنظر گرفته شد. حالا آخرین اخبار حاکی از آن است که اخباری 30میلیارد تومان برای تمدید قرارداد از تراکتور می‌خواهد ولی باشگاه با رقم پیشنهادی او موافق نیست.
تراکتور بعد از اتمام فصل به اخباری پیشنهاد 20میلیاردی داد و مدیران باشگاه انتظار داشتند او این پیشنهاد را قبول کند که این اتفاق رخ نداد. جالب اینجاست که مدیران تراکتور مبلغ پیشنهادی خودشان را به 25میلیارد هم افزایش دادند که ظاهرا این موضوع بدون هماهنگی با زنوزی مالک باشگاه بوده و همین موضوع باعث عصبانیت او شده است. اخباری به تراکتوری‌ها گفته که از یک تیم تهرانی پیشنهاد 40میلیاردی دارد ولی حاضر است با دریافت 30میلیارد در تبریز بماند ولی باشگاه با پیشنهاد او موافقت نمی‌کند.
شاید اگر حسین پورحمیدی در تراکتور نبود، مدیران باشگاه مقابل خواسته اخباری تسلیم می‌شدند ولی درخشش پورحمیدی و حضور او در اردوی تیم ملی باعث شده تا خیال تراکتور در خط دروازه حتی با احتمال از دست دادن اخباری راحت باشد. پورحمیدی فصل گذشته نمایش درخشانی در آلومینیوم داشت و بعد از علیرضا بیرانوند بیشترین کلین‌شیت را ثبت کرد. ادامه این وضعیت، اخباری را به در خروجی باشگاه تراکتور نزدیک‌تر خواهد کرد ولی اگر او با تبریزی‌ها توافق کند، این پورحمیدی است که باید به فکر رفتن به تیم دیگری باشد.

   درخواست سنگین اسدی
رضا اسدی هم دیگر بازیکنی است که تراکتور هنوز قراردادش را تمدید نکرده است. او فصل گذشته در قالب یک فوتبالیست شکست‌خورده از پرسپولیس جدا شد و به تبریز برگشت و جالب اینجاست که دوباره در تراکتور به اوج رسید. اسدی با تغییر پست و بازی در خط حمله گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رساند و حالا در فصل نقل و انتقالات یک مهره برنده است. او اما برای تمدید قرارداد پیشنهاد سنگینی به باشگاه داده است. یکی از مسئولان تراکتور به همشهری می‌گوید: « اسدی مبلغ یک‌میلیون دلار (بیش از 50میلیارد تومان) از تراکتور می‌خواهد و پرداخت این پول برای باشگاه بسیار سخت است.»
تراکتور برای فصل بعد تحت هر شرایطی باید اسدی را حفظ کند چرا که پاکو خمز، محمد عباس‌زاده را هم در لیست مازاد قرار داده و با این وضعیت تبریزی‌ها نیاز مبرمی به اسدی در خط حمله خواهند داشت. باید دید آیا طرفین با هم توافق می‌کنند یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد.

   رضاییان در دسترس نیست!
رامین رضاییان سرشناس‌ترین بازیکنی است که تراکتور روی او دست گذاشته ولی خرید این بازیکن تقریبا غیرممکن است و او در دسترس تبریزی‌ها نخواهد بود. رضاییان با سپاهان قرارداد دارد و این باشگاه هم به هیچ عنوان حاضر نیست بازیکن تأثیرگذارش را از دست بدهد و حالا تراکتوری‌ها برای تقویت سمت راست خط دفاعی باید دنبال گزینه دیگری باشند. از تبریز خبر می‌رسد که سیامک نعمتی گزینه جدید تراکتور برای جذب یک مدافع راست است؛ بازیکنی که از پرسپولیس جدا خواهد شد تا شاید در تبریز فوتبالش را ادامه دهد.
تراکتور در پست دفاع چپ هم بازیکن می‌خواهد، گزینه آنها ابوالفضل جلالی بود که این بازیکن در استقلال ماندنی شد ولی خمز هنوز نام بازیکن دیگری را در این پست به باشگاه نداده است. تراکتور در پست هافبک، دفاع میانی و وینگر هم بازیکن جدید جذب خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید