• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194543
+
-

خوشحال و شاد و خندانیم!

خوشحال و شاد و خندانیم!

باشگاه گل‌گهر سرانجام از سرمربی جدیدش برای فصل جدید رونمایی کرد. آنها بعد از مذاکره با چند سرمربی، مارینوس اوزینیدس یونانی را به خدمت گرفتند. جالب اینجاست که این مربی و دستیارانش در عکس مربوط به امضای قرارداد با گل‌گهر، بی‌نهایت خوشحال به‌نظر می‌رسند. شاید انتقال از لیگ2 عربستان به لیگ برتر ایران، تا این اندازه آنها را به‌وجد آورده است!

بازیکن ملی، قبل از شگفتی
نکته جالب در مورد اوزینیدس، سابقه حضور او در تیم ملی یونان است. این مدافع میانی 9سال برای تیم ملی کشورش بازی کرده و همواره مدافع مطمئنی بوده است. با این حال، شکست یونان در مسیر رسیدن به جام‌جهانی2002، او را به سمت بازنشستگی از رده ملی سوق داد. 3سال بعد از وداع این چهره با تیم ملی، شگفتی تاریخی فوتبال یونان خلق شد و آنها با چند مدافع جدید، جام ملت‌های اروپا را برای نخستین‌بار و تا امروز آخرین‌بار، فتح کردند.

از سطح چهارم تا آپوئل
اوزینیدس مربیگری را از سطح چهارم فوتبال یونان شروع کرد و به‌تدریج توانست خودش را نشان بدهد. او پیشنهاد سرمربیگری آپوئل نیکوزیا در قبرس را پذیرفت و توانست در همان نخستین فصل با این تیم قهرمان لیگ قبرس شود. هنوز هم این بزرگ‌ترین افتخار او در قامت یک مربی به شمار می‌رود. هر‌چند که این مربی فقط چند‌ماه بعد از این قهرمانی، از هدایت این باشگاه برکنار شد.

برکناری به‌دلیل خیانت!
پس از آپوئل قبرس، این مربی در چند باشگاه یونانی مشغول به‌کار شد و سرانجام به نیمکت پانونیوس هم رسید. او در این دوران عملکرد خوبی داشت و حتی یک‌بار به‌عنوان مربی سال فوتبال یونان انتخاب شد اما وقتی خبر مذاکره پنهانی او با المپیاکوس یونان لو رفت، باشگاه پانونیوس تصمیم به برکناری این مربی گرفت.

جانشینی برای استراماچونی
اوزینیدس هیچ‌وقت به المپیاکوس نرفت و در نهایت روی نیمکت پاناتینایکوس نشست. اوضاع تیم در آن مقطع اصلا خوب نبود. این مربی در پانا، جایگزین استراماچونی شده بود. باشگاه آن روزها مشکلات مالی زیادی داشت و تیم هم در زمین مسابقه اصلا خوب ظاهر نمی‌شد. در نهایت همه‌‌چیز دست به‌دست هم داد تا این سرمربی از هدایت باشگاه استعفا بدهد و مقصد دیگری را برای خودش انتخاب کند.

بدترین تیم گروهی لیگ قهرمانان!
پس از ترک پاناتینایکوس این مربی به آ اک آتن پیوست و کمتر از یک سال در این تیم حضور داشت. آنها صاحب ضعیف‌ترین آمار در دور گروهی لیگ قهرمانان شدند و همین مسئله کاتالیزوری برای برکناری این مربی شد. او دوباره به آپوئل قبرس برگشت اما در این تیم موفق ظاهر نشد. این مربی سپس به فوتبال رومانی رفت و با تیم جدیدش قهرمان حذفی شد. مقصد بعدی اوزینیدس الفیصلی عربستان بود. او در 2 مقطع هدایت این تیم را برعهده داشت. الفیصلی فصل گذشته در سطح دوم لیگ عربستان حضور داشت اما در لیگ قهرمانان آسیا رقابت می‌کرد.

بالاخره نتیجه می‌گیرند؟
انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری گسترده گل‌گهر در فوتبال، بالاخره نتیجه بدهد. آنها در این سال‌ها خرج زیادی انجام داده‌اند اما حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز به‌دست نیاورده‌اند؛ اتفاقی که شاید کاسه صبر مدیران باشگاه را لبریز کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :