• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194540
+
-

چرا امباپه در دسترس است؟

خود این بازیکن گفته می‌خواهد بماند و پرس هم گفته بعداً او را می‌خرد، اما شاید زودتر این انتقال صورت بگیرد

چرا امباپه در دسترس است؟

نامه امباپه به پاری‌سن‌ژرمن که در‌ آن اعلام کرده بود قصد ندارد قراردادش را در تابستان آینده با این تیم تمدید کند، سران باشگاه و همینطور امیر قطر را آزرده‌خاطر کرده است. آنها که مسی را از دست داده‌اند، احتمالا پیش از آنکه این بازیکن گران‌قیمت و پرهزینه به‌صورت رایگان از چنگشان بپرد شاید او را به فروش برسانند. آنها می‌خواهند تیمشان را بدون ستاره‌های پرهیاهویی مثل مسی، نیمار و امباپه بازسازی کنند. دفعه قبلی که پیشنهاد 180میلیون یورویی رئال‌مادرید را رد کردند، مطمئن بودند به‌زودی با این بازیکن تمدید می‌کنند. اما این‌بار خود امباپه با قاطعیت اعلام کرده که دیگر قصد ماندن در این تیم پس از 2024 را ندارد. ناصر الخلیفی به‌خاطر اختلافاتی که در این دو سه سال با فلورنتینو پرس پیدا کرده است، ترجیح می‌دهد او را به‌جای رئال‌مادرید به باشگاه دیگری مثل منچستریونایتد یا چلسی بفروشد، اما خود بازیکن این مقصدها را نمی‌پذیرد. با رفتن کریم بنزما اکنون یک جای خالی بزرگ در ترکیب رئال به چشم می‌خورد و امباپه می‌تواند با رفتن به این تیم رهبری رئال را در دست بگیرد. رئال‌مادرید در حال‌حاضر بازیکنانی با آینده‌ای درخشان در اختیار دارد. به‌زودی مثلث شوامنی - کاماوینگا - بلینگام مثلث جادویی کاسمیرو - مودریچ - کروس را برای هواداران به خاطره‌ای قدیمی تبدیل خواهند کرد. در خط حمله وینیسیوس و رودریگو حضور دارند و خوسلو قرار است یک ذخیره طلایی برای مهاجم نوک جدید باشد. از اسپانیا خبر می‌رسد که سران باشگاه از خرید هری کین ناامید یا منصرف شده‌اند. مبلغ بالای 100میلیون یورو برای بازیکنی که 30سالگی را رد کرده، شاید منطقی نباشد. به جای او می‌توانند از همین حالا روی مثلث وینیسیوس - امباپه - هالند سرمایه‌گذاری کنند؛ همان چیزی که رویای خیلی‌ها ازجمله تیری آنری است که خواهش کرده بود یک باشگاه پیدا شود و این 3نفر را کنار هم جمع کند.
برخی معتقدند که این بازی را خود امباپه و پرس راه انداخته‌اند تا باشگاه فرانسوی را برای فروش زودهنگام او تحت فشار بگذارند. پرس که بیش از 100میلیون برای بلینگام به دورتموند پرداخته است و از این بازیکن می‌خواهد امروز رونمایی کند، مشکلی با پرداخت پول برای امباپه تا سقف 200میلیون یورو ندارد. امباپه گفته می‌خواهد این فصل را هم بماند اما ترجیحش این است که به رئالی برود که بدون بنزماست. با اینکه هری کین شبیه‌ترین بازیکن به بنزما محسوب می‌شود، اما سن کمتر امباپه او را به گزینه محبوب باشگاه اسپانیایی تبدیل کرده است. البته اگر روند مذاکرات طولانی شود، ممکن است هر دو بازیکن از کف رئال بروند. الخلیفی از پرس به‌خاطر اظهارنظر درباره بازیکن تیمش که گفته بود امباپه را می‌خرد اما نه امسال، ناراحت است و می‌گوید چرا باید رئیس یک باشگاه درباره بازیکن تیمی دیگر حرف بزند.
امباپه درباره کاری که کرده توضیح داده؛ ‌فقط می‌خواسته به اطلاع باشگاه برساند که بند تمدید قرارداد خود را فعال نخواهد کرد. او به لو پاریزین گفته: «پیش از این نیز گفته‌ام که فصل آینده را در پاری‌سن‌ژرمن، جایی که در آن خوشحالم، ادامه خواهم داد.» امباپه همچنین با روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپرت حرف زده و از اینکه در پاری‌سن‌ژرمن امکان رشد برایش فراهم نیست، صحبت کرده: «می‌خواهم برنده شوم اما در پاری‌سن‌ژرمن کاستی‌هایی وجود دارد. من نگفتم که می‌خواهم به رئال‌مادرید فروخته شوم یا می‌خواهم از باشگاه جدا شوم، فقط بند تمدید یک‌ساله خود (تا سال2025) را فعال نخواهم کرد.» او از علاقه‌اش به باشگاه آث‌میلان هم پرده برداشت و گفت: «رابطه من با میلان خیلی خاص است. در کودکی یک پرستار بچه ایتالیایی داشتم و زمان زیادی را با خانواده او که همه طرفداران میلان بودند، گذراندم. بنابراین به لطف آنها من نیز طرفدار روسونری شدم و بازی‌های زیادی از میلان را تماشا کردم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید