• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194538
+
-

امشب معرفی دومین فینالیست لیگ ملت‌ها

دیشب تیم‌های کرواسی و هلند برای تعیین نخستین فینالیست سومین دوره لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم رفتند و بازی دیگر این مرحله امشب بین اسپانیا و ایتالیا برگزار می‌شود. ایتالیای زخم خورده از 2بار ناکامی در راهیابی به جام‌جهانی‌های اخیر می‌خواهد موفقیت در یورو2020 را که در آن قهرمان شدند و برای رسیدن به فینال توانستند از سد اسپانیا بگذرند، با عبور از اسپانیا در بازی امشب تکرار کند. ایتالیا با مانچینی آن بازی را در ضربات پنالتی برد و حالا دیگر لوییس انریکه در تیم حریف حضور ندارد و هدایت ماتادورها به یک مربی گمنام به نام لوییس دلافونته سپرده شده است. هنوز مشخص نیست این مربی چه قابلیت‌هایی دارد و آیا تیم را باز هم متکی بر تیکی‌تاکا و مالکیت توپ پیش می‌برد یا نه. 2تیم در دوره قبلی همین رقابت‌ها هم با هم بازی کرده بودند و آن بازی را اسپانیا 2 بر یک برده بود.
ایتالیایی‌ها برای رسیدن به این مرحله از گروه مرگ بالا آمده‌اند و تیم‌های آلمان، انگلیس و مجارستان را کنار زده‌اند. جالب اینکه برای صعود تنها رقیب‌شان مجارستان بود و یک امتیاز از ایتالیای 11امتیازی کم آورد. اسپانیا در گروه پرتغال، سوئیس و چک قرار داشت و با برد یک بر صفر در بازی آخر با یک امتیاز برتری نسبت به پرتغال موفق به صعود شد. کرواسی در گروه فرانسه تا نیمه‌نهایی بالا آمده بود و هلند هم از گروه بلژیک.
در نخستین دوره این رقابت‌ها قهرمانی به پرتغال رسید که این دومین جام ملی کریستیانو رونالدو بود. در دومین دوره تیم ملی فرانسه قهرمان شد که این تنها جام ملی کریم بنزما، بازیکن مغضوب دیدیه دشان محسوب می‌شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید