• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 24 خرداد 1402
کد مطلب : 194483
+
-

مرد جوان برای پرداخت بدهی‌اش نقشه عجیبی کشید

بدهکار خودش را ربود

گزارش
بدهکار خودش را ربود

محمد جعفری-روزنامه‌نگار

مردی که بخاطر بدهی 30میلیون تومانی در دام یک رباخوار گرفتار شده بود و هر روز بدهی‌اش بیشتر می‌شد برای پرداخت این پول در نقشه‌ای ساختگی خودش را ربود تا از طریق پولی که اقوامش برای آزادی او می‌دهند بدهی‌اش را پرداخت کند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل با شکایت زنی در دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. این زن وقتی در برابر بازپرس محمد وهابی قرار گرفت گفت که فرد ناشناسی شوهرش را به گروگان گرفته و برای آزاد کردن او 30میلیون تومان باج‌گیری کرده اما در نهایت شوهرش را آزاد نکرده و معلوم نیست او به چه سرنوشتی دچار شده است.

گزارش یک آدم‌ربایی
این زن درباره آنچه اتفاق افتاده گفت: شوهرم در کار تعمیر و نصب دوربین‌های مداربسته است و به‌صورت سیار کار می‌کند. او مثل هر روز برای کار از خانه بیرون رفت اما شب به خانه نیامد. هرچه با تلفن همراهش تماس گرفتم جوابم را نداد و نگرانش شدم. نمی‌دانستم باید چه کار کنم و با چند نفر از دوستان و همکارانش تماس گرفتم اما هیچ‌کس از او خبری نداشت. شوهرم مشکل فشار خون دارد و می‌ترسیدم مبادا برای او اتفاقی افتاده باشد.
این زن در ادامه گفت:‌ حال خوبی نداشتم و نگران شوهرم بودم که ناگهان از طرف گوشی او برایم پیامی آمد. فرد ناشناسی ادعا کرده بود که شوهرم را ربوده و به گروگان گرفته است. در این پیام گفته شده بود که برای آزادی او باید 30میلیون تومان بدهم. از اینکه شوهرم بالاخره پیدا شده خوشحال شدم اما از اینکه او را به گروگان گرفته بودند حالم بد شد. در این پیام تهدیدآمیز نوشته شده بود که اگر ماجرا را برای کسی تعریف کنم یا سراغ پلیس بروم جان شوهرم به خطر می‌افتد. از طرفی مبلغی که برای آزادی او خواسته شده بود آنچنان زیاد نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتم بدون اینکه به پلیس حرفی بزنم این پول را فراهم کنم تا هرچه سریع‌تر شوهرم آزاد شود.
شاکی ادامه داد: با چند نفر از دوستان و آشنایان صحبت کردم و از آنها کمک خواستم. به زحمت توانستم حدود 20میلیون تومان فراهم کنم و این پول را همانطور که فرد گروگانگیر گفته بود به‌حساب بانکی شوهرم واریز کردم. امیدوار بودم تا با این کار او زودتر آزاد شود اما چند روز گذشت و خبری از شوهرم نشد و این‌ بار بیشتر نگران شدم و تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم.

گروگانی که گروگانگیر شد
به‌دنبال ثبت این شکایت به دستور بازپرس جنایی کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. آنها ابتدا به ردزنی موبایل مرد ربوده شده پرداختند. انجام بررسی‌های فنی حاکی از آن بود که فردی از این موبایل استفاده می‌کند و موقعیت مکانی‌اش جایی در جنوب تهران و در نزدیکی بهشت زهرا است. در این شرایط بود که گروهی از مأموران برای رهایی فرد ربوده شده راهی این مکان شدند. آنها در عملیاتی غافلگیرانه وارد این مکان شدند و مردی را که در آنجا حضور داشت دستگیر کردند اما در کمال حیرت با مطابقت چهره وی با عکس مرد ربوده شده پی بردند که فرد دستگیر شده همان مردی است که گروگان گرفته شده است. این موضوع نشان می‌داد که گروگان‌گیری ساختگی است و این مرد به دروغ به همسرش گفته که ربوده شده است. به همین دلیل او برای روشن شدن ابعاد پنهان این ماجرا تحت بازجویی قرار گرفت.

بهای سنگین پول نزول
 مرد جوان در جریان تحقیقات درباره انگیزه‌اش از این کار گفت:‌ از مدت‌ها قبل بیمار شدم و چون درآمد زیادی نداشتم تامین هزینه‌های بیماری برایم ممکن نبود. از طرفی بدهی زیادی بالا آورده بودم و به همین دلیل مجبور شدم از یک نفر 30میلیون تومان پول نزول کنم. طبق قراری که با این مرد گذاشته بودم باید تا اول خرداد 30میلیون تومان را پس می‌دادم اما نتوانستم این پول را فراهم کنم. از طرفی صاحب پول با اسنادی که از من در اختیار داشت هر روز تهدیدم می‌کرد و می‌گفت چک‌ها و سفته‌هایم را به اجرا می‌گذارد. می‌ترسیدم که او من را به زندان بیندازد و آبروریزی شود.
متهم در ادامه گفت: یک روز وقتی در مترو بودم ناگهان فکری به ذهنم رسید. تصمیم گرفتم با اجرای نقشه‌ای از فامیل و آشنایان پول بگیرم. برای این کار یک روز وقتی از خانه بیرون رفتم دیگر برنگشتم و برای همسرم پیام فرستادم و ادعا کردم که ربوده شده‌ام. من که خودم را به جای گروگان‌گیر جا زده گفتم هرطور شده باید 30میلیون‌تومان پول پرداخت شود و همسرم که از همه‌جا بی‌خبر و نگران وضعیت من بود از اقوام و دوستان‌مان پول گرفت و پرداخت کرد. بعد از آن پول مرد نزول‌خوار را پرداخت کردم و قصد داشتم به خانه برگردم اما زودتر از آن مأموران دستگیرم کردند.
به‌دنبال اظهارات این مرد همسرش که شاکی پرونده بود نسبت به او اعلام رضایت کرد و شکایتش را پس گرفت. به این ترتیب این مرد که با نقشه‌ای، همسرش، مأموران پلیس و بازپرس جنایی را به دردسر انداخته بود آزاد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید