• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194406
+
-

حسین نظری:

استقبال مردم بیش از حد تصور بود

گپ
استقبال مردم بیش از حد تصور بود

امسال در دهه کرامت و با نزدیک شدن به ولادت امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست تصمیم به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی با عنوان اجتماع امام رضایی‌ها در میدان خراسان تهران گرفتند. در همین راستا صحبت کوتاهی با حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در حاشیه این مراسم انجام شد که در ادامه می‌خوانید.

در این مراسم حاشیه‌های زیادی را هم باید مدیریت می‌کردید تا همه‌‌چیز به بهترین شکل برگزار شود، برای آنها چه تدابیری اندیشیده بودید؟
ما برای برگزاری این مراسم ملی، مذهبی و آیینی اقدامات مختلفی ازجمله جانمایی غرفه‌ها، آمادگی میدانی و فیزیکی میدان خراسان بعد از رفع مزاحمت‌ها و فراهم کردن شرایط برای تردد و تراکم جمعیت انجام دادیم. از آنجا که اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در میدان خراسان با حضور و مشارکت مردمی صورت گرفته است، اما شهرداری اقدامات دیگری نیز شامل نصب داربست‌ها برای پذیرایی از مردم، نورافشانی و روشن‌سازی‌ معابر، رفع موانع موجود با هدف تسهیل تردد مردم، حضور بموقع کارگران خدمات شهری برای پاکیزه کردن سطح شهر قبل و بعد از مراسم و گل‌آرایی و بحث فضای سبز خیابان‌های اطراف محل برگزاری انجام داده است.

به‌نظر شما استقبال از مراسم خوب بود؟ و آیا حضور چنین جمعیتی را پیش‌بینی کرده بودید؟
استقبال مردمی در برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها بی‌نظیر بود و به‌طور قطع حضور و مشارکت مردم باعث رونق بیشتر اینگونه مراسم‌ها می‌شود. همانطور که خودتان هم مشاهده کردید این استقبال بسیار پرشور بود، به‌طوری که میدان خراسان و خیابان‌های اطراف و منتهی به آن گنجایش این وسعت از جمعیت را نداشت، لذا در رسانه ملی اعلام کردیم برای جلوگیری از تراکم جمعیت، مردم دیگر به این مکان مراجعه نکنند تا ازدحام باعث آزار مردم نشود. در مجموع استقبال مردم بیش از حد تصور و انتظار ما بود. نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران هم تا پایان این مراسم در میدان خراسان حضور داشتند تا محل را از زباله‌های موجود پاکسازی و شرایط را برای رفت‌وآمد شهروندان عادی سازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید