• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194382
+
-

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برنامه‌های دهه کرامت می‌گوید

تکامل جشن‌های خانوادگی به مدد جریان انقلاب

تکامل جشن‌های خانوادگی به مدد جریان انقلاب

همیشه در مراسم مذهبی و دینی حضور خودجوش مردم مهم‌ترین بخش برگزاری آن است. در این‌گونه مراسم‌ها هرقدر هم همه‌‌چیز آرمانی و رؤیایی برنامه‌ریزی شود، باز هم این مردم هستند که رنگ و بوی آن را شکل می‌دهند. در دوره مدیریت کنونی شهرداری تهران به موضوعات اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه داشته است. یکی از این فعالیت‌های فرهنگی و مناسبتی همین اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها بود که خیل عظیمی از ولایتمداران و دوستداران اهل‌بیت(ع) را دور هم جمع و صحنه‌های بی‌بدیلی را به تصویر کشید. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  معتقد است جبهه فرهنگی انقلاب قدرت طراحی و اجرای جشن‌های بزرگ خانوادگی را دارد .

دوشنبه هشتم خردادماه بود که اجتماع بزرگ «امام‌رضایی‌ها» در میدان خراسان برگزار و با استقبال پرشور خانواده‌های تهرانی همراه شد. در واقع تحول انقلابی می‌تواند با نگاه جبهه‌ای، رفتار قرارگاهی و مدیریت جهادی ساختار فرهنگی را به‌همراه داشته باشد.  برعکس این نگاه، بخشی‌نگری و برخورد معضلاتی است که در رکود اقدامات فرهنگی نقش دارد. اما در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ در جامعه، ۲۰‌ماه گذشته تمام امکانات شهرداری در اختیار جبهه‌های فرهنگی انقلاب همچون سازمان تبلیغات، صدا‌و‌سیما، بسیج و سپاه، گروه‌های جهادی و مردمی، تشکل‌ها و سازمان‌های فرهنگی فعال قرار گرفت و حمایت شدند.

جبهه فرهنگی انقلاب، قدرت اجرای جشن‌های بزرگ خانوادگی را دارد
جریان انقلابی در شورای شهر و مدیریت شهر نیز بخشی از جبهه انقلاب محسوب می‌شود که در عرصه فرهنگی نقش حمایتگری ایفا می‌کنند؛ چراکه هم جریان‌ساز و هم موجه است. این امر در دوره جدید مدیریت شهری به وضوح قابل مشاهده است. به‌گونه‌ای که هیچ مناسبت و موضوع فرهنگی با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و شکل‌گیری هم‌افزایی بیرونی و انسجام درونی رخدادی تحول‌آفرین شکل داده است و اما، اجتماع امام‌رضایی‌ها، سلام فرمانده و زوار اربعین، حاکی از همین تحول بزرگ است. این امر نشان می‌دهد عرصه خیابان متعلق به مردم است و نه خودروها، زیرا رخدادهای فرهنگی خیابان‌محور، در دنیا شناخته شده است و با حضور مردم و خانواده‌ها اهمیت بالایی پیدا می‌کند.
 جبهه فرهنگی انقلاب ثابت کرد قدرت طراحی و اجرای جشن‌های بزرگ خانوادگی را دارد. این را می‌توان از نیمه شعبان سال گذشته تا جشن نوروز و سرود سلام فرمانده تا نخستین اجتماع امام‌رضایی‌ها و جشن‌های دهه فجر و مهمانان 10کیلومتری مشاهده کرد. مسیر رشد و تکامل جشن‌های خانوادگی به مدد جریان انقلاب طی شده ‌و در این میان نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی بسیار پررنگ است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید