• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194381
+
-

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

دهه کرامت یک نعمت جاری برای ما است

دهه کرامت یک نعمت جاری برای ما است

امروز مهم است مختصاتی که در آن هستیم را دریابیم و علاوه برنگاه به گذشته، راه طی شده را بررسی کنیم و به جایگاه ایران اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان توجه داشته باشیم.ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خودمان را محور عالم بدانیم و برای توفیقات امروز و آینده در حوزه عدالت و هویت باید به عناصر و لوازم بازیابی هویتی دقت کنیم، زیرا برای پررنگ کردن جنبه عدالت و خیر و صلاح محض، بسیار کمک می‌کند. همچنین باید نقش حوزه فرهنگ و اجتماع در منظومه نظام اسلامی را به‌عنوان زیرساخت دریابیم زیرا توجه به اثرات و برکات این حوزه در ساحت‌های مختلف زندگی و تربیت و.. مهم است.
نکته مهم دیگر این است که ایران نقش ویژه و ممتازی دارد و در واقع بوستانی از گل را به نمایش گذاشته که هر جز آن اقوام این کشور هستند و قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. دشمن تلاش زیادی کرد تا در این جنگ نرم از نقش قومیتی بهره بگیرد که ملت ایران دشمن را ناکام گذاشت و به‌عنوان مولفه قدرت از آن استفاده کرد.
دهه کرامت یک نعمت جاری برای ما است و اختصاص به این یک دهه ندارد، در این دهه باید به این ظرفیت عظیم توجه کنیم که امام رضا(ع) و خواهرشان ایران را مهمان خودشان کردند و بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند ما را در این دوره تاریخی ممتاز کند آن هم درحالی‌که دشمن همه تلاشش را می‌کند و از همه مولفه‌های نرم استفاده می‌کند تا وحدت ملی را مخدوش کند و ما باید از موجودیت خودمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
شهرداری تهران به‌دنبال ایجاد پیوستگی و هم‌افزایی میان ظرفیت‌های بی‌نظیر موجود در مدیریت شهری و رسانه ملی هستیم. تلاش ما استفاده از همه ظرفیت‌‎ها برای ارتقای خدمتگزاری به مردم است. آماده بسیج ظرفیت‌های خود هستیم تا در دهه کرامت خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه و خشنودی امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را کسب کنیم.
در نهایت اینکه چه در ایامی چون دهه کرامت و چه در سایر بزرگداشت‌ها برنامه‌ریزی در ابعاد خدماتی، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و به‌ویژه برنامه‌هایی با جهت‌گیری فرهنگی و اجتماعی انجام شده که با حضور حداکثری و‌استقبال شهروندان همراه بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید