• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194313
+
-

نکته/بازوی فراسرزمینی ایران

 روزنامه عبری‌زبان معاریو : کشتی‌های ایرانی در حال آزمایش و پایش میزان توانمندی دریایی ایران در فاصله‌هایی دور از سواحل کشورشان هستند، زیرا ایران می‌خواهد توان خود را به رخ جهانیان به‌ویژه آمریکا و اسرائیل بکشاند و نشان داده است که هراسی از تحریم‌های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه خود ندارد. در واقع کشتی‌های ایرانی سعی دارند تا گشتی دور دنیا زده و ثابت کنند که توانمندی و بازوهای فرا‌سرزمینی دوربردی در اختیار دارند. از سوی دیگر روند صدور نفت ایران طی ماه‌های اخیر شتاب بیشتری به‌ خود گرفته است و محموله‌های بیشتری را به چین، سوریه و ونزوئلا صادر کرده است.

کشور ابرقدرت دریایی
دریاسالار نیکولای یومنوف ، فرمانده نیروی دریایی روسیه:برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که چنین ناوگروهی دارد و می‌تواند به دور کره زمین سفر کند، بسیار خوشحالم. انجام موفقیت‌آمیز مأموریت ناوگروه ۸۶ به دور کره زمین نشان از آمادگی‌های فنی، تجهیزات، آموزش و تجربه بالای کارکنان آن دارد. قطعاً ناوگروه یک کشور ابرقدرت می‌تواند دور کره زمین را طی کند.

ناخرسندی آمریکا
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: ما معتقدیم و گفته‌ایم که اینگونه کشتی‌های جنگی، جایی در نیمکره غربی ندارند، ایالات متحده حق تصمیم‌گیری کشور‌های خارجی را به رسمیت می‌شناسد و از برزیل به‌عنوان شریک نزدیک قدردانی کرده و قصد دارد به همکاری با آن ادامه دهد تا سیگنال صحیح به ایران ارسال شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید