• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 22 خرداد 1402
کد مطلب : 194262
+
-

مروری بر نگاه شورای سابق به شهردار تهران

محمد علیخانی، رئیس سابق کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران
در این دوره مدیریت شهری ضابطه‌مندی و قاعده‌مندی در‌نهایت بدفهمی به عاملی برای انسداد کارها و محافظه‌کاری مفرط تبدیل شده است. اکنون بیش از هزار پرونده در مناطق شهرداری، ماده ۷، شهرسازی مرکز، آتش‌نشانی و نظام مهندسی سرگردان است؛ پرونده‌هایی که ذینفعان آنها طبق ضوابط جاری وقت، اقدام به پرداخت عوارض کرده‌اند اما همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. چرا برخی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که همفکران ما در بدنه شهرداری و در شهر آرزوی بازگشت مدیران گذشته را داشته باشند؟! چرا باید فرایند اخذ جواز، اخذ پایان کار و تعیین تکلیف پرونده‌ها به قدری طولانی باشد که در محافل بگویند قرار نیست در شهرسازی این دوره کاری انجام شود.
دی 1398

محمدجواد حق‌شناس، رئیس سابق کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران
این گمان که شهردار پادشاه مطلقه‌ای است در جزیره‌ای مستقل به نام شهرداری که می‌تواند بنابه سلیقه و مصلحت و نفع شخصی خود و یا انتظارات بیش و کم برخی حوزه‌های قدرت، مدیران شهرداری را منصوب کند با اساس مدیریت شورایی همخوانی ندارد و برداشتی ناصواب است. اگر شهردار بخواهد بر این سیاق عمل کند در هر شرایطی که باشد اینجانب به‌عنوان منتخب مردم در شورای شهر در تجدیدنظر نسبت به رأی اعتماد خود کوچک‌ترین تعللی نخواهم کرد، زیرا چنین تعللی خیانت در امانت و رأی مردم به‌حساب خواهد آمد. ... با قاطعیت و به هر قیمت نسبت به اصلاح رویه عمل می‌کنم و در رأی اعتمادم تجدیدنظر خواهم کرد.
اسفند 1397

محمد سالاری، رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی
یکی از گلایه‌های ما از شهردار تهران و مدیران ارشد و معاونان شهرداری این است که به‌رغم همراهی اعضای شورای شهر و کمیسیون‌های تخصصی با شهرداری تهران و تصویب دغدغه‌های آنها در قالب طرح و لایحه در شورا ازجمله بسته محرک اقتصادی که اخیرا به تصویب رسید و موارد مشابه همراه بود و اما برنامه‌های اولویت‌محور بلاتکلیف باقی مانده است. شاهد هستیم که بدنه شهرداری در سطح معاونان دچار کرختی جدی شده‌ است و اگر لازم شود از اختیارات قانونی هم استفاده می‌کنیم. امیدواریم دکتر حناچی این پیام را جدی تلقی کند تا مدیرانی که با برنامه مصوب شورای شهر تهران همراهی نمی‌کنند را کنار بگذارد و حداکثر توان و ظرفیت شهرداری تهران را با راهبری که دارد به‌کار  بگیرد.
خرداد 99

 

این خبر را به اشتراک بگذارید