• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19422
+
-

گوشت گران نخرید؛ بازار آرام است

پروتئین
گوشت گران نخرید؛ بازار آرام است


رئیس انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی گفت: در تأمین گوشت قرمز هیچ کمبودی نداریم و گوشت به اندازه کافی تولید، وارد و توزیع می‌شود.

مسعود رسولی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار به‌منظور مدیریت و تأمین نیاز با همکاری بخش خصوصی گوشت قرمز گوسفندی وارد کرده است، افزود: براساس آمار روزانه ۱۰۰ تن گوشت قرمز در استان تهران که پر‌مصرف‌ترین بازار کشور است عرضه می‌شود. او گفت:‌ میزان واردات گوشت قرمز به حدی است که نیاز بازار را تا چندین‌ماه آینده پاسخگو است. رئیس انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی افزود: گوشت گوسفندی وارداتی با قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار و با بسته‌بندی به‌صورت پاکسازی‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار روزانه توزیع می‌شود.

رسولی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: ران گوسفندی با قیمت هر کیلو ۴۳ هزار تومان، سردست هر کیلو ۴۲ هزار تومان، راسته گوسفندی هر کیلو ۳۵ هزار تومان، قلوه‌گاه هر کیلو ۲۵ هزار تومان و گوشت گردن گوسفندی نیز هر کیلو ۳۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. او از شهروندان خواست: برای تأمین گوشت موردنیاز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار مراجعه کنند. رئیس انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی افزود: گوشت‌های وارداتی از لحاظ کیفیت و سلامت در سطح مطلوبی است و دامپزشکان تمام مراحل تولید، کشتار و عرضه را به‌طور مستقیم نظارت می‌کنند. رسولی گفت: بازرسان سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز در چگونگی توزیع، عرضه و قیمت‌ها نظارت دارند. او افزود: در برخی مواقع تخلفاتی درباره تغییرات در قیمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گزارش شده که رسیدگی شده است. رئیس انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی گفت: چندین مورد از تخلف گرانفروشی را خودم در بازدیدی که از فروشگاه‌ها داشتم، مشاهده کردم که با گزارش به سازمان‌های مرتبط از تکرار آن جلوگیری شد. رسولی تأکید کرد: توزیع گوشت قرمز به‌صورت روزانه گزارش می‌شود و آمار دقیقی از آنچه در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد وجود دارد، بنابراین موارد تخلف به آسانی قابل پیگیری است. وی همچنین تصریح کرد: فروش عمده گوشت قرمز گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار ممنوع است و فروشگاه‌ها موظفند گوشت توزیع‌شده با قیمت دولتی را به‌صورت خرده‌فروشی عرضه کنند. رئیس انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی افزود: مواردی از فروش عمده گوشت قرمز دولتی وارداتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گزارش شد که بلافاصله با آنها برخورد شد. رسولی گفت: خودم مواردی را مشاهده کردم که گوشت قرمز وارداتی با قیمت دولتی به‌صورت عمده فروخته شده بود و خریدار همان گوشت را با قیمت دیگری با تفاوت قیمت حداقل ۲۰‌هزار تومان عرضه کرده است. وی از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به سازمان نظارت و بازرسی اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید