• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 خرداد 1402
کد مطلب : 194219
+
-

بازتاب جهانی بیانات رهبرمعظم‌انقلاب

دیدار دیروز (یکشنبه) جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور با رهبرمعظم‌انقلاب، که با ترسیم راهبردهای حرکت درمسیر توسعه صنعت هسته‌ای کشور همراه بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت که در ادامه به بررسی بخشی از آنها می‌پردازیم.

رویترز: آیت‌الله خامنه‌ای در اظهارات روز یکشنبه‌خود، گفت که توافق با غرب هیچ ایرادی ندارد، اما دستیابی به یک توافق برسر برنامه هسته‌ای ایران درصورتی امکان‌پذیر است که زیرساخت‌های هسته‌ای کشور دست نخورده باقی بماند.
روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست: آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد اگر ایران بخواهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، غرب قادر به جلوگیری از آن نخواهد بود، اما آنها خودشان هم می‌دانند که ما درپی ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم.
شبکه الجزیره: رهبر ایران تأکید کرد این کشور به‌دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و این موضوع در تضاد با قوانین ایران است.
شبکه سعودی العربیه: رهبر ایران خاطرنشان کرد تهران به‌دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تأکید کرد بهانه سلاح هسته‌ای دروغ است و خود دشمن هم این را می‌داند.
شبکه یورونیوز: رهبری ایران گفت که یکی از دستاوردهای چالش 20‌ساله هسته‌ای غرب با ایران این بوده‌است که ما فهمیدیم به وعده‌ها و حرف‌های اینها نمی‌شود اعتماد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید