• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 21 خرداد 1402
کد مطلب : 194105
+
-

یک جام تا جاودانگی

نواک جوکوویچ برای کسب بیست‌و‌سومین قهرمانی گرند‌اسلم خود، در فینال اوپن پاریس در برابر کسپر رود به میدان می‌رود

یک جام تا جاودانگی

جواد نصرتی

بین نواک جوکوویچ‌ و تبدیل‌شدن به پرافتخارترین بازیکن تاریخ تنیس، یک تنیسور بدشانس قرار دارد که سال گذشته هم از ردیف اول، شاهد تاریخ‌سازی یک غول دیگر دنیای تنیس شده بود. تنیسور صرب، امروز در فینال اوپن فرانسه، به امید پیروزی در برابر کسپر رود و کسب بیست‌و‌سومین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های گرند‌اسلم، به میدان می‌رود.
جوکوویچ در حال‌حاضر، در کسب تعداد گرند‌اسلم‌ها (به 4مسابقه ملبورن، اوپن پاریس، ویمبلدون و اوپن آمریکا گرند‌اسلم گفته می‌شود) با رافائل نادال، غول اسپانیایی دنیای تنیس برابر است و هر دو 22عنوان کسب کرده‌اند. نادال که این فصل از بازی‌ها را به‌خاطر مصدومیت و جراحی از دست داده، سال گذشته آخرین قهرمانی‌‌اش را در زمین محبوبش در پاریس کسب کرد و اتفاقا در فینال، کسپر رود، شاگرد آکادمی خودش را از پیش رو برداشت. تنیسور نروژی، پیش از این کلا 2بار به فینال رقابت‌های گرند‌اسلم رسیده و باخت دومش هم در برابر کارلوس آلکاراز، دیگر ستاره نوظهور دنیای تنیس در اوپن آمریکا بوده است. آلکاراز، ‌که بسیاری او را جانشین نادال می‌دانند، فصل درخشانی در زمین‌های خاک رس داشت اما در نیمه‌نهایی، به‌خاطر گرفتگی شدید عضلات، نتوانست با تمام توان مقابل جوکوویچ بازی کند و 3بر یک شکست خورد. او بعد از بازی اعتراف کرد که به‌خاطر استرس زیاد بازی با جوکوویچ، دچار این گرفتگی‌های شدید شده است. رود هم در نیمه‌نهایی، الکس زورف تنیسور آلمانی را شکست داد که سال گذشته در همین مرحله تجربه‌ای مشابه آلکاراز داشت؛ مچ پای او سال پیش در برابر نادال به‌شدت پیچ خورد و ماه‌ها از میادین دور بود، با این حال بازگشت خوبی داشت و تا نیمه‌نهایی رسید.
کسپر رود، پیش از بازی با جوکوویچ به شوخی گفته که بسیار بدشانس است که سال گذشته به نادال خورد و امسال باید در برابر جوکوویچ بازی کند. او البته به گفته کارشناسان و خود نادال، یکی از استعدادهای ناب تنیس به‌خصوص در زمین‌های خاکی است اما جوکوویچ بارها ثابت کرده است که وقتی پای درخشش در سخت‌ترین لحظات در میان باشد، بهتر از هر حریفی اوج خواهد گرفت. جوکوویچ چندان در پاریس محبوب نیست و در همین رقابت‌های امسال هواداران او را هو کرده‌اند، با این حال او مثل همیشه، خود را به همه تحمیل کرده و حالا در جایی که چندان دوستش ندارند، جاودانگی‌اش را جشن خواهد گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید