• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194018
+
-

55ساعت جدال با آتش در انبار چسب

داخلی
55ساعت جدال با آتش در انبار چسب

آتش‌سوزی در سرای سیدولی بازار تهران که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود سرانجام پس از 55ساعت تلاش آتش‌نشانان، ظهر پنجشنبه به‌طور کامل خاموش شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه ساعت9:37 صبح سه‌شنبه در پاساژ موسوی مهر تهران واقع در سرای سیدولی بازار تهران آغاز شد. آنجا ساختمانی 3طبقه و قدیمی است که در آن مغازه‌های مختلفی وجود داشت که اغلب محل نگهداری چسب و تینر بود. وجود مواد اشتعال‌زا آتش‌سوزی را گسترده کرده بود و هر لحظه بر وسعت حادثه افزوده می‌شد. در این شرایط بود که آتش‌نشانانی از 11ایستگاه راهی محل حادثه شدند و به جدال با شعله‌های آتش پرداختند. هرچند آنها توانستند تا عصر آن روز آتش‌سوزی در طبقات را به‌طور کامل مهار کنند اما زیرزمین که کانون حادثه بود همچنان در آتش می‌سوخت. در این شرایط عملیات بدون وقفه ادامه پیدا کرد تا اینکه ظهر پنجشنبه پس از حدود 55ساعت تلاش آتش‌سوزی به‌طور کامل خاموش شد.
جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت:‌ به‌دلیل وجود حجم زیاد اجناس در زیرزمین و باریک بودن مسیر و همچنین به‌دلیل انتشار گازهای ناشی از چسب‌ها و تینرها و احتمال مسمومیت آتش‌نشانان عملیات با احتیاط کامل انجام شد و به پایان رسید.
براساس اعلام سایت شهر، این انبار چسب حدود ۸ بار اخطار ایمنی گرفته بود که سرانجام بی‌احتیاطی برخی از سکنه آنجا باعث وقوع این آتش‌سوزی شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید