• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193871
+
-

صرافی‌های مشهور رمزارز زیر تیغ آمریکا

رمزارز
صرافی‌های مشهور رمزارز زیر تیغ آمریکا

پس از آنکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) صرافی رمز ارزی بایننس را به 13فقره اتهام ازجمله دروغگویی به رگولاتورها متهم کرد، حالا این نهاد مالی آمریکا درخواست مسدود شدن دارایی‌های صرافی بایننس را مطرح کرده است.
به گزارش ورج، این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می‌گوید صرافی کوین‌بیس هم قوانین این کشور را نقض کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی شایعات اخیر را تأیید و اعلام کرده است که کوین‌بیس را دادگاهی می‌کند.
استدلال کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد مسدود کردن دارایی‌های صرافی‌ها، محافظت از دارایی‌های مشتریان و کاربران است. در بخشی از درخواست‌های SEC به این موضوع اشاره شده که مدیرعامل بایننس باید ظرف ۵ روز از تصرف، نگهداری یا کنترل دارایی‌های مشتریان خود صرف‌نظر کند. همچنین درخواست SEC این است که مدیرعامل بایننس یا شرکت، امکان انتقال یا برداشت دارایی‌های صرافی را نداشته باشند.
به‌علاوه SEC‌ از بایننس می‌خواهد دارایی‌های مشتریان را به کیف پول‌های جدید با رمز عبور شخصی جدیدی منتقل کند و صرافی هم کیف‌ پول‌های جدید مشتریان را به SEC ارائه دهد.
 در پرونده شکایت علیه بایننس به این موضوع هم اشاره شده که بایننس سال‌ها به قوانین آمریکا بی‌توجه بوده و از قوانین نظارتی نیز فرار کرده است.
از زمان ثبت شکوائیه SEC بیش ‌از ۷۹۰میلیون دلار سرمایه از بایننس و شعبه‌ آمریکایی این صرافی خارج شده است.
علاوه بر این، شکوائیه‌ جدید SEC که در دادگاه ناحیه‌ جنوبی نیویورک ثبت شده، کوین‌بیس و CGI (شرکت مادر این صرافی) را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم می‌کند.
کمیسیون اوراق بهادار آلاباما هم دستور حضور در دادگاه برای کوین‌بیس را صادر کرده است. وکلای کوین‌بیس باید در عرض ۲۸ روز با ارائه‌ دلایل کافی توضیح دهند که چرا نباید فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده در آلاباما متوقف شود.
این در حالی است که مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس علیه بیانیه‌ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موضع گرفته و گفته است که قوانین مشخص و واضحی برای صنعت دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد. مجموعه این اتفاقات به نگرانی‌های کاربران این دو غول بازار کریپتو دامن زده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید