• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193809
+
-

انتخاب هوشمند با یک کلیک

هنری‌ها
انتخاب هوشمند با یک کلیک

سامانه شهرآموخت مشکل شهروندان تهرانی را در خصوص اوقات فراغت نوجوانان حل کرده است و شعار آن به بزرگی شهر و به تنوع شهروندان است و والدین از طریق نشانی
 https://shahramookht.ir/Home/NewHome2 می‌توانند از میان 1500عنوان آموزشی، مورد دلخواه را انتخاب و با کلیک روی گزینه، علاوه بر نشانی محل برگزاری دوره‌های آموزشی اعم از فرهنگسراها، خانه فرهنگ‌ها، پردیس‌های هنری و مؤسسه‌های آموزشی، ثبت‌نام غیرحضوری هم انجام دهند.

 آفرینش‌های خانگی
گرچه عبارت جدیدی است، اما در واقع همان رشته‌های هنری و خانگی محسوب می‌شود. در این بخش رشته‌هایی چون آشپزی ملل، انواع بافتنی از مقدماتی تا تکمیلی، خیاطی با الگو و بدون الگو، پتینه، ساخت جعبه‌های کادویی، شیرینی‌پزی، شمع‌سازی، دوخت عروسک، انواع دسر و... پیش‌بینی‌شده است.

 ادبیات
برخی به ادبیات و شعر و شاعری علاقه دارند. حافظ‌خوانی، داستان‌نویسی مقدماتی، شاهنامه‌خوانی، فن بیان و سخنوری، فن بیان و گویندگی، نقد داستان، مثنوی‌خوانی و... برخی از بخش‌های پیش‌بینی‌شده هستند که علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در آنها فوت‌وفن این هنر را بیاموزند.

هنرهای تجسمی
عکاسی، طراحی، مجسمه‌سازی و... در دسته هنرهای تجسمی قرار می‌گیرند. در این بخش آموزش حجم‌های تزیینی، طراحی چهره، طراح موضوعی، نقاشی با آبرنگ، نقاشی با رنگ‌روغن، نقاشی با پاستل، نقاشی با مدادرنگی، طراح طبیعت، طراحی لباس، مبانی عکاسی، طراحی و نقاشی کودک و... پیش‌بینی‌شده است.

 قرآن و حدیث
مباحث مربوط به رشته‌های قرآنی و احادیث زیاد است که اهم آنها عبارتند از: تدبر در آیات علمی قرآن، تجوید مقدماتی در سطوح مختلف، ترجمه و مفاهیم قرآن، حفظ قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، حفظ خردسال، حفظ سوره‌های منتخب، روان‌خوانی قرآن، قصص قرآنی، فصیح‌‌خوانی قرآن و...   علاقه‌مندان به این رشته‌ها می‌توانند به برخی از فرهنگسرا ها مراجعه کنند.

 هنرهای صنایع د ستی
در واقع رشته‌های این بخش شامل هنرهای صنایع‌دستی می‌شود. نمونه‌های آنها عبارتند از: تذهیب، خط تحریری، جواهردوزی، خوشنویسی، طراحی خط، سفال کودک، طراحی سنتی، طراحی نقاشی روی پارچه، کارگاه طراحی طلا و جواهر، کارگاه معرق چوب، کارگاه قلم‌زنی، کارگاه بافت گلیم، کارگاه سوزن‌دوزی، کارگاه گل‌دوزی، کارگاه قالی‌بافی و... . این دوره‌های آموزشی در مراکز فرهنگی برپا می‌شوند.

 هنرهای نمایشی
برای علاقه‌مندان به رشته‌های هنری مواردی چون بازیگری کودک، بازیگری، عروسک‌سازی، ماسک و گریم، روش‌شناسی نقد فیلم، کارگاه فیلمنامه‌نویسی، مبانی فیلمنامه‌نویسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 تغذیه، بهداشت و سلامت
تغذیه در سلامت جسم و روح انسان تأثیرگذار است و ازاین‌رو با شرکت در کلاس‌های آموزشی این دوره می‌توانید در زمینه‌های مزاج‌شناسی، تکنیسین داروخانه، نسخه‌خوانی، تکنیسین دندانپزشکی، دستیار پزشک، کمک‌های اولیه، قوا و اصول پیشگیری در طب سنتی و... آموزش ببینید.

 رایانه
کامپیوتر دنیای عجیبی دارد و همواره اطلاعات این حوزه باید به‌روز شود، بنابراین آموزش آن تمامی ندارد. اگر در این بخش علاقه‌مند به یادگیری هستید، می‌توانید در دوره‌های آزمایشگاه الکترونیک، آزمایشگاه مکانیک، تایپ فارسی و لاتین، روبات ابتدایی، روباتیک مقدماتی، روبات آتش‌نشان حرفه‌ای و ساده، روبات انباردار، روبات جنگنده، مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات، طراحی صفحات وب و... شرکت کنید.

آموزش‌های تحصیلی
تابستان علاوه بر تفریح می‌تواند فرصتی باشد برای تقویت دروس تحصیلی. پس اگر برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌اید، می‌توانید در دوره‌های آموزش حسابداری، ریاضی ابتدایی، ریاضی دوره اول و دوم متوسطه، فیزیک دوره دوم متوسطه، نهضت سوادآموزی، فارسی ابتدایی، شیمی دوره اول متوسطه و... شرکت کنید.

 آموزش‌های عمومی کودکان
آموزش دوران کودکی بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل است که والدین در انتخاب کلاس وسواس به خرج می‌دهند. اگر مایل هستید فرزند خردسالتان در یکی از این کلاس‌ها خلاقیت، ذهن پویا، شعر و بازی گروهی، شعر و قصه، مکعب روبیک کودکانه، نمایش خلاق و... شرکت کند، فرصت را از دست ندهید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید