• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193721
+
-

بازی ادامه دارد

ظاهرا داستان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش و کشمکش همیشگی آنها بر سر گرفتن تصمیم‌های کلیدی در استقلال و پرسپولیس، تمام‌شدنی نیست. این موضوع را می‌شود از مجمع استقلال متوجه شد؛ مجمعی که بدون حضور اعضای هیأت مدیره در زمانی بسیار کوتاه برگزار شد و نتیجه خاصی هم نداشت تا سرنوشت تعیین اعضای هیأت مدیره جدید باشگاه به هفته آینده موکول شود. جالب اینکه ساعاتی بعد دقیقا همین اتفاق برای پرسپولیس هم رخ داد! با این روند نمی‌توان امید زیادی به بهبود شرایط 2باشگاه بزرگ فوتبال پایتخت داشت. آیا تا امروز شعارهای مطرح‌شده در مورد خصوصی‌سازی، به سرانجام رسیده‌اند؟ آیا وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، تعامل سازنده‌ای در این زمینه دارند؟ می‌توان انتظار داشت که با این اختلاف‌نظر جدی، یک راهکار اصولی و چند انتخاب درست برای 2باشگاه در دستور کار باشد؟

   تنفس یا تعلل؟
چرا در جلسه سه‌شنبه در مورد ترکیب اعضای هیأت مدیره استقلال تصمیم‌گیری نشد؟ دلیلش نامه وزارت ورزش بود که روز برگزاری جلسه به باشگاه رسید و درخواست تعویق داشت. ابتدا قرار بود این تعویق به‌مدت 10روز باشد اما یکشنبه هفته آینده به‌عنوان زمان برگزاری مجمع اعلام شد. این در حالی است که سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش هنوز به دیدگاه مشترکی در مورد میزان سهم‌شان از تصمیم‌های کلیدی در این 2باشگاه نرسیده‌اند و 2باشگاه هنوز هم دولتی هستند و همچنان دولت می‌تواند با یک ابلاغیه، حتی در مورد بستن قراردادها در این باشگاه‌ها اظهارنظر و دخالت کند. همین کشمکش موجب شده که ترکیب نهایی اعضای هیأت مدیره 2باشگاه نیز اعلام نشود و تعلل در این زمینه ادامه داشته باشد. ایجاد تغییر در تیمی مثل استقلال به‌تنهایی کافی نیست. این باشگاه در این  چند سال مدام مدیر عوض کرده ولی  به‌ندرت نتیجه خوبی  گرفته است.

   28گزینه برای هیأت مدیره
به‌گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، با 28نفر برای حضور در ترکیب هیأت مدیره استقلال صحبت شده است؛ چیزی شبیه بررسی رزومه 40مربی در باشگاه برای انتخاب ساپینتو. با وجود این، باز هم نام‌هایی تکراری مثل علی خطیر در اطراف این تیم به گوش می‌رسد. اگر قرار است تغییرات در استقلال دوباره همه‌‌چیز را به گذشته برگرداند، بهتر است سازمان خصوصی‌سازی تا این اندازه در ژست رقم‌زدن تحول فرو نرود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید